arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

خانه‌های خالی محصول سوداگری در بازار مسکن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی افزایش تعداد خانه‌های خالی از یک میلیون و 600 هزار واحد در سال 90 به بیش از 2 میلیون و500 هزار واحد در سال 95را محصول سوداگری در بازار مسکن اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب، عباس آخوندی گفت: در شرایطی که به ازای 24 میلیون خانوار ایرانی هم اکنون 25 میلیون واحد مسکونی وجود دارد، اما آمارها حاکی است 25 درصد خانه‌های ساخته شده خالی بوده و عملا مورد سکونت قرار نگرفته‌اند. آخوندی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد پروانه‌های ساختمانی صادر شده طی 5 سال اخیر در نیمه شمالی شهر تهران بوده است و اهداف سوداگرانه در پشت این ساخت‌و‌سازها کاملا مشهود است.همچنین در کنار این ارقام در اطراف تهران و شهرهای جدید 240 هزار واحد مسکن مهر هم ساخته شده یا در حال ساخت است که همگی بیانگر پیچیدگی شرایط وضعیت در حوزه مسکن و شهرسازی کشور است.
 
وی افزود:این موضوع نشان دهنده یک سوء عملکرد جدی در نظام اقتصاد ایران است که طی 10 سال اخیر به شدت تشدید شده است و مشخص می‌کند که چگونه سوداگران در دهه گذشته در غیاب یک دولت کارآمد و شهرداری پایبند به قانون و نظام بانکی منضبط این پول‌ها را از بانک‌ها گرفته و به ساخت و سازهای سوداگرانه پرداخته‌اند. وزیر راه وشهرسازی گفت: طبق آمار سال ۸۵ تعداد خانه‌های خالی ۶۱۳ هزار واحد مسکونی بوده که این رقم در سال ۹۰ به یک میلیون و ۶۶۰ هزار واحد افزایش یافته است و در سال ۹۵ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران رقم خانه‌های خالی به دو میلیون و ۵۸۷ هزار واحد مسکونی رسیده است.
منبع:دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان