arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

بچه دار شوید ۲ سال بیشتر زندگی کنید

داشتن فرزند جدای از مشکلاتی همچون بی‌خوابی‌های شبانه و مشکلات مالی می‌تواند عمر والدین را افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داشتن فرزند جدای از مشکلاتی همچون بی‌خوابی‌های شبانه و مشکلات مالی می‌تواند عمر والدین را افزایش دهد.

به گزارش انتخاب، دانشمندان می‌گویند که داشتن فرزند تقریبا 2 سال به زندگی والدین می‌افزاید.
 
بر اساس گزارش تلگراف، مطالعه جدید نشان می‌دهد که داشتن فرزند با وجود بی‌خوابی‌های شبانه، نگرانی‌های پی در پی و مشکلات مالی، می‌تواند طول عمر والدین را افزایش دهد.
 
در واقع، پدران صاحب فرزند بر خلاف مردان بی فرزند، می‌توانند انتظار داشته باشند که نزدیک به 2 سال به عمرشان افزوده شود و این در حالی است که مادران در حدود 18 ماه از این مزیت بهره‌مند خواهند شد.
 
دانشمندان بر این باورند که اثر بیولوژیکی،که نتیجه یک شبکه حمایتی است در زندگی آینده بسیار مهم است.
 
طبق این گزارش، بین فرد و خانواده یک ارتباط فوق‌العاده برقرار است که دانشمندان اصرار دارند که این گره و ارتباط همیشه فعال باشد و از آن مراقبت شود چرا که در سلامت روحی و روانی فرد بسیار تاثیرگذار است.
 
مطالعات قبلی در این زمینه بیشتر به موضوع تنهایی یا از دست دادن یک شریک در زندگی آینده می‌پرداختند که می‌تواند مرگ را تسریع کند یا روی کودکان یک اثر محافظتی داشته باشد.
 
دکتر «کارین مادینگ»(Karin Modig)، از واحد اپیدمیولوژی،موسسه پزشکی محیط زیست، موسسه کارولینسکا، استکهلم،سوئد،که این مطالعه را انجام  داده است گفت: "داشتن کودک با افزایش طول عمر در ارتباط است،به ویژه در مفهوم مطلق آن در افزایش سن موثر است."
 
"پشتیبانی فرزندان از پدر و مادر در سن پیری نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای سلامت والدین برخوردار است و در طول عمر آنها بسیار موثر است.
 
والدین کهن‌سالی که از حمایت اجتماعی فرزندان خود بهره‌مند شوند از استرس کمتری رنج می‌برند و این در سلامت روحی و روانی والدین نقش به‌سزایی دارد.
 
محققان برای این پژوهش نزدیک به 1.5 میلیون نفر را که اوایل 1911 به دنیا آمده‌اند مورد مطالعه قرار دادند.
 
بررسی جدید نشان داده است که امید به زندگی در میان مادران به طور متوسط ​ 84.6 است و در مقایسه، امید به زندگی زنان بدون فرزند امید 83.1 است.
 
تفاوت حتی برای پدران به نسبت بیشتر قابل توجه بود، چرا که امید به زندگی پدران در مقایسه با مردان بدون فرزند  80.2 به  78.4 بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان