arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

کنایه نوبخت به صداوسیما: مستند تهیه کنید و جزئی از دولت سوال بپرسید نه از چند نفر در خیابان

آخرین نشست خبری سخنگوی دولت در سال ۹۵ برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آخرین نشست خبری سخنگوی دولت در سال ۹۵ برگزار شد.
 
به گزارش انتخاب، محمدباقر نوبخت امروز سه شنبه 24 اسفند در آخرین نشست خبری سال 95 با اشاره به برنامه دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی گفت: 16 هزار میلیارد تومان به 7500 واحد نیمه فعال، کم فعال یا تعطیل منتظر گرفتن سرمایه در گردش برای آغاز دوباره فعالیت تسهیلات پرداخت شود 37 هزار میلیارد تومان نیز به طرح های نیمه تمام اختصاص یابد تا به پایان برسد.
 
وی افزود: براساس گزارش23 اسفند به تعداد 22 هزار و 805 واحد صنعتی که 11 هزار و 294 واحد مستقیم به بانک ها مراجعه کردند و 12 هزار و 839 واحد نیز از طریق استانداری ها معرفی شدند توانستند 16 هزار و 747 میلیارد تومان توانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند. یعنی اندکی بیش از 16 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که باید در اختیار بخش خصوصی قرار می گرفت این مقدار پرداخت شده است.
 
وی ادامه داد: علت اینکه از 7500 واحد صنعتی بیشتر شد این بود که مقرر شد به واحد های کوچک تهسیلات داده شد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: 37 هزار و 500 میلیارد تومان باید به طرح های عمرانی پرداخت شود تا 21 اسفند آنچه برای طرح های عمرانی پرداخت انجام شد 23 هزار و 675 میلیارد تومان بود و 8500 میلیارد تومان برای طرح هایی که تا پایان امسال یا تا پایان اردیبشت ماه تکمیل می شوند اعتبار درنظر گرفته شده است. 2500 میلیارد تومان برای کمک به طرح های شهرداری ها، 300 میلیارد تومان بنیاد مسکن و 400 میلیارد تومان طرح های دانشگاه ها درنظر گرفته شد.
 
وی افزود: مثلا راه فیروزکوه به قائم شهر که در منطقه سوادکوه تونل هایی دارد و راه دیگر هراز است راه دیگر 31 کیلومتر از کرج تا چالوس حدود 60 کیلومتر راه را کوتاه می کند امیدواریم تا پایان دولت به پایان برسد تا 26 اسفند تونل های منجیل را افتتاح خواهیم کرد تا مسافران نوروزی در ترافیک منجیل معطل نشوند.
 
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: منتقدان نباید کلی ارقام اعلامی از سوی دولت را رد کنند بلکه انتظار می رود به طور جزیی سئوال کنند جواب بگیرند. نمونه اش رقم اعلامی رشد اقتصادی بود. درست نیست که درباره هر رقمی که اینجا گفته شود منتقدان یک نه کلی بگویند بلکه هر آمار جزیی را که بخواهند به بگویند وجود دارد و می توانیم اعلام کنیم.
 
وی تاکید کرد: رسانه ملی یک مستندی تهیه کند به طور جزئی از ما سئوال کند که این ارقام کمک به واحدهای تولیدی و طرح های عمرانی در کجا هزینه شد. درست نیست که از چند نفر در خیابان بپرسند که آیا این رشد اقتصادی را در سفره های خود احساس می کنید یا خیر؟
 

نظرات بینندگان