arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

قتل در میرداماد تهران، کشف جسد در دماوند + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف پرونده جنایت درپی طلب نیم‌میلیاردی مقتول خبر داد.

۲۳ دی ماه ۱۳۹۵ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۱ شهرری به مأموران اعلام کرد که برادرش بنام وحید ۳۲ ساله صبح روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه از منزلش واقع در شهرری خارج و پس از آن دیگر مراجعتی به خانه نداشته است . به دنبال آن پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

برادر فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مدتی پیش برادرم با معرفی یکی از دوستانش اقدام به سرمایه گذاری در زمینه واردات خودرو در یک شرکت خصوصی واقع در منطقه میرداماد به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان کرد و قرار بود تا شرکت در قالب یک قرارداد به تعهداتش در قبال برادرم عمل کند اما با وجود گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی، این شرکت هیچگونه اقدامی در خصوص عمل کردن به تعهداتش انجام نداد و آنگونه که برادرمان به ما گفته بود مدیر این شرکت به‌نام پوریا فروهر نیز حاضر به بازپس دادن مبلغ سرمایه گذاری شده به برادرم نبود.

برادر فقدانی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: صبح روز چهارشنبه ۲۲ دی، برادرم به قصد ملاقات با پوریا فروهر از خانه خارج شد و موضوع را نیز با ما در میان گذاشت اما پس از گذشت چند ساعت ، زمانیکه با شماره تلفن برادرم تماس گرفتیم تا موضوع را از او پی گیری کنیم ، تلفن همراهش خاموش بود و پس از آن نیز مراجعتی به خانه نداشت.

کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به دفتر کار پوریا فروهر در منطقه میرداماد ، در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که اساسا شرکتی برای انجام واردات قانونی خودرو توسط این شخص ثبت نشده و اقدامات این فرد در خصوص واردات خودرو ، صرفا صوری و کاغذی است. در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی پوریا فروهر به‌نام خسرو . ن متولد ۱۳۵۹ به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری شدند که در سال ۱۳۹۱ با تأمین قرار ، در قالب مرخصی از زندان آزاد و پس از آن متواری شده بود.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین های مداربسته ساختمان محل کار و در واقع محل زندگی پوریا فروهر اطلاع پیدا کردند که فقدانی در ساعت ۹:۳۰ روز ۲۲ دی ماه وارد ساختمان شده اما پس از آن دیگر از ساختمان خارج نشده است . در ادامه ، با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین های مداربسته ساختمان محل شرکت ، کارآگاهان موفق به شناسایی صحنه انتقال بسته‌ای مشکوک توسط فروهر در ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه ۲۴ دی ماه شدند که به احتمال بسیار زیاد جسد فقدانی در آن قرار داشت.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با بررسی مرحله‌ای تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی خودرو آردی به شماره انتظامی معلوم شدند که خسرو . ن بسته مشکوک حاوی جسد را در صندلی عقب آن قرار داده و از شرکت خارج کرده بود.

با شناسایی مالک خودرو به عنوان یکی از افراد شاغل در ساختمان محل کار پوریا فروهر ، این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: فروهر خودرو را به صورت امانت از من دریافت کرده و در خصوص انتقال بسته مشکوک توسط وی هیچگونه اطلاعی ندارم.

با توجه به شواهد و دلایل به‌دست آمده و احتمال ارتکاب جنایت توسط فروهر ـ خسرو . ن ـ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ۱۶ اسفند، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل تردد خسرو . ن در منطقه ولنجک ، وی را در حین تردد با یک دستگاه خودرو اپتیمای استیجاری دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

خسرو پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد و گفت: فقدانی برای پیگیری سرنوشت ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده اش برای واردات خودرو ، به دفتر بنده مراجعه کرده بود که در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم، با شدت پیدا کردن درگیری ، با ضربات متعدد تیغ موکت بری او را از ناحیه گردن مجروح کردم که به علت شدت خونریزی در همانجا فوت کرد . جسد را در داخل چندین لایه پلاستیک بسته بندی کرده و پس از امانت گرفتن خودرو متعلق به یکی از افراد ساختمان ، در روز تعطیل، جسد را از ساختمان خارج و به شهرستان آمل – بخش لاریجان – منطقه پلور منتقل و در دره‌های آن منطقه رها کردم.بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به منطقه رها شدن جسد مقتول در منطقه پلور اعزام و با بهره گیری از سگهای جستجوگر موفق به پیدا کردن بقایای به‌جا مانده از جسد و انتقال آن به پزشکی قانونی شدند.

مکرم اضافه کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت./ ایسنا

نظرات بینندگان