arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

چقدر باید از داستان مانوئل ژوزه ترسید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : واقعیت داستان مانوئل ژوزه چیست؟ چقدر باید از آن ترسید؟ حسین قدوسی سردبیر روزنامه پیروزی به این سئوال پاسخ داده است.

به گزارش انتخاب؛ چیزی که در این هیاهو و بگیر و ببندها و شایعه سازی ها محرز و مشخص است عدم صدور رای دادگاه casدر پرونده ژوزه مانویل سرمربی اسبق پرسپولیس است.رای هنوز صادر نشده ولی همین روزهاست که حکم محکومیت پرسپولیس به پرداخت یک میلیون و ششصد هزار یورو و چه بسا بیشتر صادر شود.دادگاه casپس از صدور حکم مهلتی بین بیست تا چهل روز برای پرداخت این مبلغ درنظر می گیرد و پس از ان در صورت عدم پرداخت حکم کسر امتیاز صادر می شود.بنابراین در این ارتباط هر خبر متفاوت دیگری خواندید باور نکنید.
 
این رویه،روال و عرف احکام ورزشی است.در این میان باشگاه پرسپولیس می تواند خواهان بررسی مجدد پرونده در دادگاه فدرال سوییس نیز شود و همانطور که با پناه بردن به casبرای پرداخت این بدهی دردسرساز زمان خرید با ارجاع پرونده به دادگاهی دیگر باز هم زمان خریداری کند و البته تاوان افزایش جرایم و دیرکرد بدهی از یک سو و پرداخت مبالغی بابت حق داوری پرونده در cas و چه بسا دادگاه فدرال را نیز به جان بخرد.در این پرونده اگر انتظار داشته باشیم حکمی به ضرر ژوزه صادر شود خودفریبی کرده ایم و مردم فریبی.بهتر است واقع بین باشیم و بدانیم پرونده شکایت پانادیچ، ماریچ، گولچ، گابریل، تادیو و اومانا نیز در کمیته حل اختلاف فیفا خاک می خورد و دیگر مثل گذشته نیست که همچون پرونده ژوزه و دیگر شاکیان خارجی احکام نهایی و جرایم و محرومیت هایی که کمیته انضباطی فیفا در نظر می گرفت حداقل دوسال طول بکشد.رویه جدید فیفا بررسی پرونده ها در کمیته حل اختلاف و صدور احکام در کمترین زمان ممکن است.کمیته حل اختلاف حکم می دهد و اگر محکوم اقدام به پرداخت بدهی نکند مثل احکام اخیری که برای استقلال و تراکتورسازی صادر شد انوقت محرومیت از نقل و انتقالات صادر می شود و سپس با ارجاع پرونده به کمیته انضباطی فیفا دیگر جرایم مثل کسر امتیاز نیز صادر می شود.
 
پس به همان اندازه که خیلی ها نگران کسر امتیاز بخاطر شکایت ژوزه هستند باید نگران برخی احکام بخاطر دیگر شاکیان جدید هم باشند اما حداقل اینکه درباره ژوزه هنوز نه حکم دادگاهcas صادر شده و نه مهلتی تعیین شده.
نظرات بینندگان