arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

مردم مراقب زاغ‌زن‌ها باشند!

وی گفت: در این موارد، تصادفات ساختگی یا اقداماتی که به توقف راننده خودرو و پیاده شدن فرد از خودرو منجر می‌شود، از شیوه‌های مورد استفاده سارقان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس پلیس استان فارس از مردم درخواست کرد که هنگام جابه‌جایی وجوه نقد یا اشیاء و اوراق بهادار، مراقب زاغ‌زن‌ها باشند تا در تله رخ‌دادهای صوری نیفتند.

به گزارش ایسنا، سردار «احمدعلی گودرزی» امروز(شنبه 21 اسفندماه) در جمع خبرنگاران گفت: در ایام پایانی سال و با توجه به بالابودن مبادلات پولی و بانکی و افزایش حجم خریدها، سارقان شیوه‌های مختلفی برای سرقت اموال و وجوه نقد مردم اتخاذ می‌کنند.

او توضیح داد: یکی از شیوه‌های مورد نظر سارقان، خصوصاً سارقان حرفه‌ای، زاغ‌زنی است، در این روش که معمولاً با همدستی دو یا چند سارق انجام می‌شود، یکی از سارقان افراد را زیر نظر گرفته و با انتخاب سوژه مناسب، وجه نقد یا کالاهای ارزشمند افراد را به سرقت می‌برد.

گودرزی با بیان این‌که اخیراً شاهد وقوع دو مورد زاغ‌زنی منجر به سرقت در شیراز بوده‌ایم، گفت: در این موارد سارقان با زیرنظر گرفتن مشتریان بانک، افرادی را که مقدار قابل توجهی وجه نقد از بانک دریافت کرده‌اند را زیرنظر گرفته تعقیب کرده‌اند و در فرصتی مناسب، وجوه نقد را به سرقت برده‌اند.

وی گفت: در این موارد، تصادفات ساختگی یا اقداماتی که به توقف راننده خودرو و پیاده شدن فرد از خودرو منجر می‌شود، از شیوه‌های مورد استفاده سارقان است.

گودرزی تصریح کرد: شهروندان تا حد امکان مبادلات مالی و پولی خود را از طریق بانکداری الکترونیک انجام داده و اگر مجبور به جابه‌جایی وجوه نقد هستند، ضمن دقت حین جابه‌جایی، از قراردادن کیف پول و اشیاء گرانقیمت روی صندلی‌های اتومبیل خود خودداری کنند.

فرمانده انتظامی فارس تأکید کرد که حین جابه‌جایی وجوه نقد، شهروندان دقت لازم را لحاظ کرده و هرگونه رفتار مشکوکی را به پلیس اطلاع دهند.

گودرزی در عین حال یادآور شد: در ایام پایانی سال، با همکاری ناجا، تعداد نیروهای گشتی پلیس در سطح شهر و معابر پیاده و سواره افزایش یافته و امکانات خودرویی نیز بیشتر شده است، اما برای تأمین امنیت کامل، نیازمند تعاملات سازنده همه دستگاه‌ها و به خصوص همه شهروندان هستیم.
نظرات بینندگان