arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

توضیح وزیر ارتباطات درباره اضافه شدن هزینه‌های آپلود/ در دنیا چیزی مجانی نیست

وزیر ارتباطات در خصوص اضافه شدن هزینه آپلود به اینترنت اظهار کرد: در گذشته با توجه به اینکه 99 درصد استفاده کاربران مربوط به دانلود می‌شد، برای آپلود هزینه‌ای وجود ندارد اما اکنون با توجه به افزایش استفاده از این بخش قاعدتا لازم است هزینه‌های آن نیز پرداخت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات در خصوص اضافه شدن هزینه آپلود به اینترنت اظهار کرد: در گذشته با توجه به اینکه 99 درصد استفاده کاربران مربوط به دانلود می‌شد، برای آپلود هزینه‌ای وجود ندارد اما اکنون با توجه به افزایش استفاده از این بخش قاعدتا لازم است هزینه‌های آن نیز پرداخت شود.
 
به گزارش انتخاب، محمود واعظی عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به سوالات آنان پرداخت.
 
واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه به تازگی هزینه‌هایی برای آپلود فایل‌های اینترنتی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: زمانی هیچ استفاده‌ای از آپلود نمی‌ شد اما اکنون میزان استفاده از این خدمت بیشتر شده و با توجه به اینکه آپلود فایل‌ها هم برای شرکت‌های مختلف هزینه به دنبال دارد، طبیعی است این هزینه دریافت شود.
 
وی ادامه داد: به عبارت دیگر این گونه نبوده که پیش از این آپلود فایل‌ها رایگان باشد بلکه استفاده‌ چندانی از این خدمت چندان صورت نمی‌گرفت.
 
جایگزین برای WAZE زیاد است
 
واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که با وجود اظهارات او جایگزین بومی برای نرم‌افزار مسدود شده WAZE وجود ندارد، گفت: ما نگفتیم جایگزین‌های ایرانی برای این نرم‌افزار وجود دارد بلکه گفتیم برای این نرم‌افزار مسیریاب جایگزین‌های متعددی وجود دارد و با توجه به اینکه فیلتر شدن این نرم‌افزار به کسب و کارهای کشور ضربه‌ای نمی‌زد، مخالفتی با آن وجود نداشته و پس از اعلام قوه قضاییه به صورت آن را اجرایی کردیم چرا که این نرم‌افزار برای کشور مناسبی نبود.
 
کلش آف کلنز فیلتر می‌شود
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگری که درباره آخرین وضعیت کلش آف کلنز و اظهاراتی که در خصوص فیلترینگ آن صورت گرفته، عنوان کرد: تاکنون در این خصوص چیزی نشنیده‌ام و اکنون تصمیماتی که بیشتر در خصوص این بازدید گرفته شده بود، اجرایی می‌شود.
 
دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم
 
واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت شرکت‌های خصوصی پرداخت و گفت: ما به این شرکت‌ها تنها دید نظارتی داریم و با برنامه‌های تدوین شده و تصمیمات گرفته شده، شرایطی فراهم کرده‌ایم که این شرکت‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را در بازار رقابتی انجام دهند. در چنین بازاری دولت رقیب بخش خصوصی نبوده و حتی اگر در خود بخش خصوصی از گذشته یک شرکت فعالیتی انحصاری انجام می‌داد، اکنون آن را شکسته‌ایم و دیگر انحصاری در این خصوص وجود ندارد.
 
واعظی در پایان به تلاش‌هایی که برای کاهش تعرفه صورت گرفته اشاره کرد و با اشاره به اعمال دو تخفیف 20 درصدی در تعرفه‌ها عنوان کرد: از تمام شرکت‌ها خواسته شده است که تخفیف‌هایی که مربوط به استفاده از محتوای داخلی می‌شود را نیز اعمال می‌کنند حال اگر شرکتی خلاف این موضوع عمل کرد، مشترکان می‌توانند مسئله را از طریق سامانه 195 دنبال کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان