arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

کتاب جدید ظریف رونمایی شد

در آئینی ویژه با حضور دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از کتاب مشترک ایشان، دکتر محمدکاظم سجادپور و دکتر عباداله مولایی با عنوان "دوران گذار روابط بین الملل در جهان پساغربی" رونمایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آئینی ویژه با حضور دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از کتاب مشترک ایشان، دکتر محمدکاظم سجادپور و دکتر عباداله مولایی با عنوان "دوران گذار روابط بین الملل در جهان پساغربی" رونمایی شد.
 
به گزارش انتخاب، دکتر محمدجواد ظریف در این مراسم اظهار داشت: "کتاب جدید محصول یک طرح پیشنهادی به شورای راهبردی روابط خارجی برای مطالعه روندهای آینده روابط بین الملل است. به اعتقاد من ایجاد درک و شناخت، تاثیر زیادی بر درک از آینده دارد و در واقع، با القا درک از یک نگرش خاص، می توان زمینه پیشبرد آن نگرش خاص را فراهم کرد. همه نظریات مطرح در روابط بین الملل الزاما تبیین شرایط نمی کنند، خیلی از این نظریات آنچه را که از وضعیت می پسندند به تصویر می کشند و این می تواند در شکل دهی به وضعیت آینده بسیار راهگشاه باشد."
 
دکتر ظریف در مورد ویژگی های وضعیت روابط بین الملل در دوران گذار اظهار داشت: "در دوران گذار یک اشتباه محاسباتی می تواند یک فرد یا کشور را نابود کند، عدم درک از شرایط جدید می تواند موجب عدم کنشگری صحیح و عدم تحلیل درست از وضعیت شود؛ در مقابل، درک و شناخت درست از آن می تواند قدرت و نقش آفرینی یک کشور را افزایش دهد. تحولات در دوره گذار نه در غرب و نه توسط غرب صورت می گیرد، البته این به معنی مرگ غرب یا پایان آن نیست، که چنین ادعایی نه درست است و نه مفید؛ بلکه به معنی این است که تحولات صرفا در غرب و توسط غرب صورت نمی گیرد."
 
آیین رونمایی از کتب "دوران گذار روابط بین الملل در جهان پساغربی" که توسط انتشارات وزارت امور خارجه منتشر شده است، با حضور نویسندگان کتاب، قائم مقام، معاونین و مدیران وزارت امور خارجه برگزار شد. دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر سعیده لطفیان استاد دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی از مهمانان ویژه این آیین بودند.
نظرات بینندگان