arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
«انتخاب» گزارش می دهد؛

امروز در بورس چه خبر بود؟ / سئوالی که این روزها ذهن سرمایه گذاران را مشغول کرده است

در پایان معاملات امروز شنبه 21 اسفندماه 1395 ، شاخص کل بورس 30 واحد افزایش داشت و به رقم 76315 واحد رسید. در این راستا، نمادهای اخابر با 37 واحد ، شپدیس با 33 واحد ، پارسان با 29 واحد، بیشترین تاثیرمثبت و فملی با 56 واحد ، شخارک با 26 واحد ، شپنا با 22 واحدبیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 325 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصاد «انتخاب»؛ مهدی نوروزی: در پایان معاملات امروز شنبه 21 اسفندماه  1395 ، شاخص کل بورس  30  واحد افزایش داشت و به رقم 76315 واحد رسید. در این راستا، نمادهای اخابر با 37 واحد ، شپدیس با 33 واحد ، پارسان با 29 واحد، بیشترین تاثیرمثبت و فملی با 56 واحد ، شخارک با 26 واحد ، شپنا با 22 واحدبیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 325 میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل با 14 واحد کاهش به رقم 851 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 207 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای فملی ( ملی صنایع مس ) با رقم تقریبی 8 میلیارد و 850 میلیون تومان ، آپ ( آسان پرداخت پرشین ) با رقم تقریبی 6 میلیارد و 800 میلیون تومان ،  چکاپا (گروه صنایع کاغذ پارس ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 900  میلیون تومان ، بترانس ( ایران ترانسفو ) با رقم تقریبی 4 میلیارد  و  100میلیون تومان ، فخوز  (فولاد خوزستان ) با رقم تقریبی 4 میلیارد تومان می باشد

در بازار چه خبر بود ؟

در بازار معاملات عمده  در نماد معاملاتی خکاوه ( سایپا دیزل ) تعداد 000ر978ر494ر1 سهم معادل 72ر56 درصد از سهام شركت سايپا ديزل از طرف شركت سايپا اصالتا و به وكالت از شركت سرمايه گذاري و توسعه صنعتي نيوان ابتكار به قيمت پايه هر سهم 200 ريال معامله شد.

کمبود نقدینگی و ریسک های مختلفی که گاه و بیگاه از سوی نهاد ناظر متوجه بازار می شود ، سرمایه گذاران را نسبت به چشم انداز بازار سرمایه دلسرد کرده است.

اینکه چرا تا به الان تدابیر لازم برای حمایت بلند مدت از این بازار اتخاذ نمی شود سوال بزرگی است که سرمایه گذاران و فعالان بازار بورس با آن مواجه هستند.

 مسئولین محترم در  سازمان بورس و اوراق بهادار بدانند  ، بازار سرمایه نیازمند اتخاذ تصمیمات مهمی ست که نهایتا منتج به پویایی این بازار شود و بتواند مشارکت عمومی را برای بلند مدت در این  بازار مهم و حساس در اقتصاد کشور فراهم آورد

در پایان معاملات امروز نمادهای شپاس ، پارسیان ، وبهمن ، میدکو ، وهور ، شاوان به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای   چکاپا ، بشهاب ، ددام ، غدشت ، زمگسا ، فولاژ ، خاذین متوقف شدند

نظرات بینندگان