arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

دادستان کل آمریکا: گوانتانامو جای "بسیار مناسبی" است!

دادستان کل ‌آمریکا مشکلی با فرستادن تروریست‌های جدیداً دستگیر شده به زندان گوانتانامو ندارد و از نظر وی این زندان "جایی بسیار مناسب" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل ‌آمریکا مشکلی با فرستادن تروریست‌های جدیداً دستگیر شده به زندان گوانتانامو ندارد و از نظر وی این زندان "جایی بسیار مناسب" است.
 
به گزارش انتخاب، جف سشنز، دادستان کل آمریکا در در پاسخ به سوالی درباره این که آیا وی و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تمایلی به تعطیل کردن زندان گوانتانامو دارند گفت: خب باید بگویم که من موافق این کار نیستم. من قبلاً چند بار تحت عنوان سناتور به آنجا رفته‌ام و آنجا را جای مناسبی برای نگه داشتن این نوع مجرمین خطرناک می‌دانم. ما پول خیلی زیادی برای ترمیم این زندان صرف کرده‌ایم و من این دیدگاه را دارم که زندان گوانتانامو یک مکان "کاملا قابل قبول" است. من فکر می‌کنم حقیقت این است که در بخش عمده انتقادهای وارد شده به آن کاملاً غلو شده هستند.
 
جف سشنز خاطر نشان کرد که در زندان خلیج گوانتانامو" فضای خیلی زیادی" وجود دارد و او قصد دارد به دونالد ترامپ توصیه کند تروریست‌هایی که جدیدا دستگیر می‌شوند را به این زندان بفرستد.
 
وی خاطر نشان کرد: ما به خوبی برای این کار مجهز هستیم. این زندان برای چنین کاری عالی است. تصمیم گیری درباره این کار بیشتر به عهده ارتش است تا وزارت دادگستری. با این حال من مشکل قانونی با این کار ندارم.
 
دادستان کل ‌آمریکا در جواب این پرسش که "آیا قصد تسریع در محاکمه متهمان حملات 11 سپتامبر به آمریکا آن هم پنج سال بعد از این حادثه ندارد؟" پاسخ داد: زمان آن رسیده که فکر کنیم چگونه قرار است از زندان گوانتانامو استفاده کنیم و تا چه حد قرار است از کمیسیون‌های نظامی برای محاکمه این شبه نظامیان غیرقانونی استفاده کنیم. آنها برای ما حکم زندانی جنگی را دارند و زندانی‌های جنگ را می‌توان در کل زمان جنگ نگه داشت. شما مجبور به آزاد کردن آنها نیستید تا بعد، آنها به کشتن افراد شما ادامه دهند. اما همزمان اگر که آنها قوانین جنگ را نقض کرده باشند می‌توان آنها را تحت تعقیب قرارداد. ما می‌خواهیم از این طریق کارمان را انجام دهیم و این کار قرار است توسط ارتش آمریکا و دادستان‌هایش انجام شود.
 
سشنز در عین حال گفت که از تسریع تعقیب قضایی زندانیان گوانتانامو حمایت می‌کند و عملکرد دولت اوباما در مقابل این زندان را محکوم کرد.
 
وی همچنین تاکید کرد: تمایلی به محاکمه این مظنون ها دریک دادگاه فدرال را ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان