arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

تلاش‌های برجام به ثمر نشست/ورود سومین هواپیما، به زودی

مدیرعامل ایران ایر گفت:شرکت هما یک شرکت ملی است و سرمایه دیرینه کشور است و باید این سرمایه حفظ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل ایران ایر گفت:شرکت هما یک شرکت ملی است و سرمایه دیرینه کشور است و باید این سرمایه حفظ شود.
 
به گزارش انتخاب، فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر در مراسم ورود هواپیمای قاره پیمای A۳۳۰ اظهار داشت: تلاش های بعد از مذاکرات برجام که شروع شده بود، امروز به ثمر نشسته است.
 
وی افزود: اولین هواپیما دو ما قبل و دومین ایرباس امروز وارد آسمان کشور شد. مقدمات سومین هواپیما هم امیدواریم به زودی فراهم شود.
 
مدیرعامل هما با بیا اینکه لازم نیست برای ورود هر هواپیما مراسم بگیریم، عنوان کرد: هواپیمای اول خط شکن بوده و میوه برجام بود و احساس کردیم تحریم ها شکسته شده و به همین دلیل مراسم نسبتا بزرگی گرفته شد.
 
پرورش با بیان اینکه ایرباس ۳۳۰ هم پهن پیکر است، تصریح کرد: برخلاف تصورات عامه، فرآیند خرید هواپیمای نو بسیار پیچیده است. هواپیمای نو، انتخاب ها و پیگیری هایش پیچیدگی های خاص خود را دارد و صرف وقت می کند. صرف زمان بعضی موقع ها برای صرفه و صلاح کشور لاجرم است و کوچک ترین بی توجهی، مشکلاتی را ایجاد می کند.
 
وی متذکر شد: کاری که ما این بار کردیم، بسیار وسیع بود و در مقایشه با قبل، کاری که این بار انجام شد، خیلی مجدانه و موشکافانه تر بود. با این حال، هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و باید با آن دست و پنجه نرم کنیم.
 
مدیرعامل هما اظهار داشت: بر این اساس، اگر یک هواپیما با تاخیر می آید، نباید ذهن را جای دیگری ببرد.
 
پرورش ادامه داد: غربی ها به دنبال منافع خود هستند و به طور طبیعی ما هم باید دنبال منافع خود باشیم. همین موضوع مذاکرات را طولانی می کند.
 
وی گفت: بالاخره هر شرکتی نباید به تعداد واپیماهایش بنازد، اعتقاد ما این است که تعداد هواپیما، مایه مباهات و فخر نیست، بلکه کیفیت و نوع خدمات مهم است.
 
مدیرعامل هما عنوان کرد: ارائه خدمات و سرویس باعث قضاوت است و این یک اصل و اولویت است و ما باید با داشتن هواپیمای نو و کیفیت بالا باید خدمات مان را ارتقا دهیم.
 
پرورش تصریح کرد: شرکت هما متعلق به من یا هما نیست؛ شرکت هما یک شرکت ملی است و سرمایه دیرینه کشور است و باید این سرمایه حفظ شود.
 
وی متذکر شد: خواهش من از سایر همکاران این است که هما را به عنوان شرکت هواپیمایی ملی کشور حمایت کنند.
نظرات بینندگان