arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

واکنش ایران به بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب واکنش نشان داد. 
 
به گزارش انتخاب، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، ادعای پوچ مطرح شده درباره جزایر سه گانه در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب را بی اساس و مردود خواند.
 
قاسمی اظهار داشت: حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس، واقعیتی انکارناپذیر و ابدی است و اینگونه ادعاها و بیانیه های سراسر کذب، نمی تواند خدشه ای بر آن وارد کند.  
 
وی همچنین درباره بازتکرار و بازنشر ادعای واهی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، هیچگاه در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده و اساسا نیازی به دخالت احساس نمی کند.
 
قاسمی اضافه کرد: نشانه رفتن چنین اتهامات بی ربط و بی جا به سوی ایران، صرفا گریزگاهی بی ثمر و تجربه شده برای فرافکنی مشکلات داخلی برخی کشورها و تقلایی بی حاصل برای خروج از باتلاقی است که آنان به دست خود و برای خود ایجاد کرده اند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد اتحادیه عرب بهتر است، دقت نظر لازم را داشته باشد که با صرف زمان و هزینه های بی جا برای تکرار ادعاهای بی اساس، از اهداف اصلی و فلسفه وجودی تشکیل خود باز نماند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان