arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

نیویورک‌تایمز: توییت‌های ترامپ اغلب به بروز بحران در کاخ سفید منجر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داد که پیام‌های توییتری «دونالد ترامپ» اغلب به بروز بحران‌هایی درون کاخ سفید منجر می‌شود.
 
به گزارش انتخاب، روزنامه آمریکایی «نیویور‌ک‌تایمز» در گزارشی به پیام‌های توییتری جنجال‌برانگیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به شنود مکالمات ترامپ در حین مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا متهم کرده بود.
 
این پیام توییتری ترامپ موجی از جنجال‌ها و واکنش های دولت قبلی آمریکا را به همراه داشت.
 
این گزارش سپس ادامه داد که بسیاری از کارکنان کاخ سفید، پیام‌های توییتری را بعنوان دلیل اصلی بسیاری از مشکلاتی است که به وجود می‌آید.
 
«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در خصوص اینکه آیا شواهدی را مشاهده کرده است که از اتهامات ترامپ علیه دولت قبلی آمریکا، پشتیبانی کند، گفت: «نه، این مسئله خارج از حوزه وظایف من است».
 
خبرنگاران به سؤالات خود در این باره ادامه دادند اما اسپایسر به طور مداوم از دادن اطمینان شخصی مبنی بر اینکه اظهارات ترامپ صحت دارد، طفره رفت.
 
«جف سشنز» دادستان کل آمریکا نیز اوایل همان روز در خصوص این ادعای ترامپ گفت: «هیچ اظهارنظری ندارم».
 
هفته گذشته نیز، سشنز از هرگونه تحقیق درباره ارتباطات کمپین ترامپ با روسیه در حین مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، صرفنظر کرد.
 
«جان اف کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز روز دوشنبه به سی ان ان درباره پیام‌های توییتری ترامپ درباره شنود مکالماتش در حالیکه شانه‌هایش را بالا انداخت، گفت: «من هیچ اطلاعی ندارم. اگر رئیس‌جمهور آمریکا چنین چیزی می‌گوید، حتماً دلایلی برای آن دارد».
 
«دوین نونس» نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور «ریچارد برد» جمهوری‌خواه کارولینای شمالی و رئیس کمیته اطلاعات سنا نیز اعلام کردند که شواهد خاصی مشاهده نکردند که از ادعای ترامپ حمایت کند.
 
این گزارش ادامه داد که دیگر جمهوری‌خواهان کنگره نیز پاسخ‌های مشابهی دادند و اعلام کردند که اساس این اظهارات و ادعاهای ترامپ را نمی‌دانند.
 
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز سپس نوشت که پست‌های توییتری ترامپ که بهت افراد خارج از کاخ سفید را به همراه دارد، اغلب موجب پدید آمدن بحران‌هایی در داخل کاخ سفید و تیم ترامپ می‌شود.
 
ترامپ در یک پست توییتری در ساعت 06:35 صبح نوشت: «وحشتناک است. تازه متوجه شدم که اوباما درست قبل از پیروزی من، در برج ترامپ از من استراق سمع می‌کرده است. چیزی یافت‌ نشد.این مک‌کارتیسم بوده است».
 
رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آن، سه پیام توییتری دیگر در اینباره نوشت که در نهایت به برگزاری ویدئوکنفرانس‌هایی با کارکنان کاخ سفید منجر شد که مشاورانش پی بردند که ترامپ یک حمله به رئیس‌جمهور قبلی آمریکا را آغاز کرده است.
 
مشاوران ترامپ اعلام کردند که بعدازظهر آن روز، زمانیکه ترامپ از گلف بازگشت، ظاهراً فهمیده بود که بسیار تند رفته است و البته با اینحال هنوز هم معتقد است که اوباما از او استراق سمع کرده است.
 
اوایل هفته، مشاوران ترامپ تصمیم گرفتند که تنها راه‌حل واقعی برای پست‌های توییتری ترامپ، ارجاع اتهامات به کنگره است.
 
روز یکشنبه هفته جاری، اسپایسر با صدور بیانیه‌ای گفت که این موضوع کاملاً بسته شده است و رئیس‌جمهور دیگر به این موضوع نمی‌پردازد مگر اینکه کمیته‌های اطلاعاتی کنگره، یافته‌های خود را منتشر کنند که این امر چندین ماه به طول می‌انجامد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان