arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

نامزدهای جایزه‌ی ساترن اعلام شدند

بعد از اتمام فصل جوایز و مشخص شدن برگزیدگان اسکار، حالا نوبت به رقابت بین فیلم‌هایی رسیده است که در بین مخاطبین انبوه طرفداران بیشتری دارند ولی معمولاً نمی‌توانند دل اعضای آکادمی را به دست آورند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از اتمام فصل جوایز و مشخص شدن برگزیدگان اسکار، حالا نوبت به رقابت بین فیلم‌هایی رسیده است که در بین مخاطبین انبوه طرفداران بیشتری دارند ولی معمولاً نمی‌توانند دل اعضای آکادمی را به دست آورند.

به گزارش انتخاب، جایزه‌ی «ساترن» مخصوص کسانی است که از نادیده گرفته شدن فیلم‌های محبوبشان در اسکار سرخورده می‌شوند. جایزه‌ای برای فیلم‌هایی در ژانرهایی مثل علمی تخیلی، فانتزی و یا اکشن که معمولاً در بین اعضای خشک و عصا قورت داده‌ی آکادمی اسکار جایگاهی ندارند.
 
نامزدهای ساترن ۲۰۱۷ به تازگی اعلام شده است و جدیدترین فیلم از مجموعه‌ی پرخرج و پرطرفدار جنگ‌های ستاره‌ای یعنی روگ وان: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای موفق شد با کسب ۱۱ نامزدی پیشتاز اصلی امسال باشد. این فیلم توانست در رشته‌های بهترین فیلم علمی تخیلی، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن اصلی(فلیستی جونز)، بهترین بازیگر مکمل مرد(دیه گو لونا)، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی چهره و بهترین جلوه‌های ویژه‌ی بصری نامزد دریافت جایزه شود.
 
اما در بخش فیلم‌های کامیک بوکی، بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت، دکتر استرنج، جوخه‌ی انتحاری، اکس من: آخرالزمان، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و ددپول برای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
در بخش بهترین فیلم‌‌های فانتزی، فیلم قدرنادیده‌ی امسال یعنی هیولایی فرامی‌خواند باید برای کسب این جایزه فیلم‌هایی چون یتیم‌خانه‌ی خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب برتون و غول بزرگ مهربان  اسپیلبرگ را کنار بزند.
 
در بخش سریال‌های تلویزیونی سریال مردگان متحرک با وجود اینکه در فصل‌های اخیر نتوانسته است انتظارات هوادارانش را برآورده کند، با ۷ نامزدی پیشتاز است. در رتبه‌ی بعدی هم با فاصله‌ی کم وست‌ورلد قرار دارد که در رشته‌ها‌ی بهترین سریال علمی تخیلی، بهترین بازیگر مکمل مرد(جفری رایت و اد هریس)، بهترین بازیگر مکمل زن (ایون ریچل وود و تندی نیوتون)، بهترین بازیگر مهمان (آنتونی هاپکینز) نامزد شده است.
 
برگزیدگان جایزه‌ی ساترن ۲۰۱۷ در تاریخ ۲۸ ژوئن معرفی خواهند شد.
منبع:وب سایت فیلم نیوز

نظرات بینندگان