arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

نصرالله: حمله به تل آويو در صورت عمليات اکتشافي در آبهاي لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سيد حسن نصرا... دبيرکل حز ب ا... لبنان به اسرائيل هشدار داد: اگر اقدام به عمليات اکتشاف نفت و گاز در بخشهايي از مناطق دريايي کند که دولت لبنان آن را جزو آبهاي سرزميني خود مي داند، تأسيسات نفت و گاز آن کشور هدف حمله قرار خواهد گرفت.

اين هشدار در مراسم پنجمين سالگرد جنگ 33 روزه اسرائيل و حزب ا... لبنان ابلاغ شد که سه شنبه شب در ورزشگاه رايه، در حومه شيعه نشين جنوب بيروت(ضاحيه) بر پا بود.

تاسيسات اسرائيل هدف قرار مي گيرد

سيد حسن نصرا... که براساس روال هميشگي از طريق سيستم ارتباطي مداربسته تلويزيوني براي شرکت کنندگان در مراسم سخنراني کرد، به کشف ذخاير دريايي نفت و گاز در فلات قاره لبنان اشاره کرد و گفت: لبنان اکنون در برابر فرصتي بي سابقه قرار دارد که از ثروتي بالغ بر صدها ميليارد دلار بهره مند شود.وي افزود: بخشي از اين ذخاير در منطقه اي به وسعت 850 کيلومتر مربع قرار دارد که دولت لبنان آن را رسماً متعلق به اين کشور مي داند اما اسرائيل به آن «دستاندازي» کرده است.نصرا... از دولت لبنان خواست که از راههاي ديپلماتيک و حقوقي حاکميت خود را بر اين منطقه تثبيت کند و در عين حال تصريح کرد: از ديد حزب ا... لبنان، اين منطقه متعلق به لبنان است و اين حزب پاسداري از آن را وظيفه خود مي داند و هيچ مناقشه اي را بر حاکميت اين منطقه نمي پذيرد.وي به اسرائيل هشدار داد که اگر در اين محدوده 850 کيلومتر مربعي اقدام به عمليات اکتشاف کند، تأسيساتش هدف حمله قرار خواهد گرفت.

سيد حسن نصرا... در ادامه سخنانش گفت: همچنين رزمايشها و تمرينهاي آنها به اين معناست که اسرائيل نمي تواند مواضع مبارزان مقاومت و سکوهاي پرتاب موشکي آنها را چه در لبنان يا غزه شناسايي کند و هدف قرار دهد چه برسد به اينکه مواضع موشکي سوريه و ايران را شناسايي کند، البته اگر فرض کنيم دايره جنگ گسترده تر شود.

رژيم صهيونيستي مي خواهد اعتماد سربازانش را برگرداند

وي افزود: بنابراين، آنها با اجراي اين رزمايشها در واقع از يک طرف براي بازگرداندن اعتماد تلاش مي کنند و در عين حال اين پيام را به مردم اسرائيل مي دهند که آن زمان که ارتش اسرائيل با هيبت، تهديد، نيروي هوايي و توانمندي زياد مي توانست از جبهه داخلي حمايت کند به سر آمد. وي گفت: دومين نتيجه اين اقدامات اين است که به مردم بگويند در هرگونه جنگ احتمالي که اسرائيل آغاز کند، ديگر چيزي به اسم «پشت جبهه» و «خط مقدم» وجود نخواهد داشت، بلکه همه مناطق يک جبهه خواهد بود و جبهه داخلي نيز بخشي از عرصه جنگ خواهد بود.

وي افزود: اسرائيل بويژه در برهه اخير تلاشهاي زيادي را در عرصه رسانه براي بازگرداندن اعتماد آغاز کرده است و برخي از اسرائيلي ها تلاش مي کنند از اهميت نتايج جنگ 33 روزه بکاهند و تصاوير متفاوتي ارائه بدهند.
نظرات بینندگان