arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

صالحی امیری: پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به اصحاب فرهنگ و هنر/ سال ۹۶، سال تحقق وعده‌های دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه رسانه و مطبوعات، قرآن و امور مساجد، کتاب، شعر و هنر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه رسانه و مطبوعات، قرآن و امور مساجد، کتاب، شعر و هنر خبر داد.

به گزارش انتخاب،‌ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری سه حرکت مهم در حوزه فرهنگ صورت گرفت که اولین اقدام ایجاد فضای ثبات و آرامش در محیط فرهنگی بود تا ما بتوانیم کار فرهنگی خودمان را انجام دهیم، تأکید می‌کنم که اساساً محیط فرهنگی محیط ایجابی است نه سلبی و مناقشه و درگیری، لذا بنده و همکارانم تلاش کرده‌ایم به صورت مشترک ادبیات‌مان همدلی و همنوایی در جهت ایجاد ثبات و آرامش در عرصه فرهنگ باشد.

وی در ادامه افزود: اقدام دوم بحث نشاط اجتماعی و فرهنگی است، جامعه نیازمند مصرف فرهنگی است، ما باید تلاش کنیم مصرف فرهنگی را در جامعه افزایش دهیم که در سال جاری مطالعه کتاب، دیدن فیلم، تئاتر،‌شعر، هنر، مساجد و قرآن و همه حوزه‌های گسترده فرهنگی از جمله 20 حوزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که همه اینها وظیفه تولید و توزیع محصولات فرهنگی را برعهده دارند، لذا تلاش گسترده‌ای انجام داده‌ایم تا با افزایش تولیدات فرهنگی و در نتیجه افزایش مصرف فرهنگی به ارتقای سطح آگاهی و دانش مصرف فرهنگی در جامعه کمک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از اقدامات ما در راستای اقتصاد مقاومتی بود که تلاش کردیم گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی را در سطح ملی دنبال کنیم، همه استان‌ها و شهرستان‌های ما و همچنین معاونان و وزرا و بنده تلاش کردیم تا در راستای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مردم احساس نیاز به این اقتصاد مقاومتی کنند، نه اینکه با دستور و بخشنامه و بنر به آن عمل شود، لذا مفهوم گفتمان‌سازی یعنی عبور از سطح دولت به سطح مردم و اقتصاد مقاومتی باید نیاز مردم تعریف شود نه نیاز دولت و از این منظر تلاش‌مان در این وزارتخانه این بود که گفتمان‌سازی را انجام دهیم که فکر می‌کنم قدم‌های موثری برداشته شد.

صالحی امیری ادامه داد: همچنین ما تلاش کردیم با حمایت هم معنوی و مادی از اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشیم، به طوری که ما در سال گذشته در مجموع 500 میلیارد تومان کمک و یارانه به اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه رسانه و مطبوعات، قرآن و امور مساجد، کتاب، شعر و هنر داشتیم، گرچه عدد کوچکی است، اما قدمی است که در توان دولت بوده که ما برای اصحاب فرهنگ انجام دادیم. سال96، سال جهش و توسعه فرهنگی و سال دستیابی به وعده‌هایی که ما در ابتدای دولت به مردم داده بودیم، خواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان