arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

وزیر آموزش و پرورش: پاداش بازنشستگان فرهنگی ۹۵ اوایل سال آینده پرداخت می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی پاداش بازنشستگان سال ۱۳۹۵ در اوایل سال آینده با همکاری نمایندگان مجلس و احکام برنامه شش توسعه پرداخت می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی پاداش بازنشستگان سال ۱۳۹۵ در اوایل سال آینده با همکاری نمایندگان مجلس و احکام برنامه شش توسعه پرداخت می شود.

به گزارش انتخاب، فخر الدین احمدی دانش آشتیانی عصر دوشنبه در نشست با فرهنگیان آران و بیدگل در محل سالن اجتماعات آموزشگاه خیر ساز ابریشم چی اظهار داشت: برای پرداخت تمامی حق پاداش بازنشستگان سال ۱۳۹۵ به دو هزار میلیارد  تومان اعتبار نیاز است که در سالجاری این اعتبار در دولت وجود ندارد.

وی اتصریح ظهار کرد: تا پایان سالجاری با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش اوراق تمامی حق پاداش بازنشستگان سال ۱۳۹۴ و بخشی از پاداش بازنشستگان سال ۱۳۹۵ پرداخت می شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: یکی از حکم های برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را موظف به تهیه نظام حقوق کرده است که بر اساس آن کارگروهی در حال تدوین نظام حقوقی معلمان است.

وی تاکید کرد: نظام حقوقی جدید نظامی در شأن معلمان خواهد بود تا دغدغه فرهنگیان در این زمینه برطرف شود و در ارتقای کیفیت آموزشی بچه ها تأثیر گذار باشد و در نتیجه آموزش و پرورش جایگاه خود را در توسعه کشور پیدا خواهد کرد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه نباید به معلمان مانند سایر کارمندان دولت نگاه شود افزود: معلم یک فرهیخته، متفکر و متخصص است که نیاز به ضوابط حقوقی مجزا دارد.

وی رفع مساله کمبود بودجه در آموزش و پرورش را درازمدت برشمرد و گفت: به دنبال آن هستیم که تغییر نگاه داده و فقط به بودجه دولتی اکتفا نکنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سیاست های جدید به دنبال کوچک کردن ساختار ستادی در استان ها و کاهش تصدی گری هستیم و می خواهیم محور را مدرسه و مدیران قرار دهیم و منابع جدیدی برای آموزش و پرورش ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و لزوم سرمایه گذاری در آن دوره تصریح کرد: اگر تمام تلاش خود را بگذاریم تا ابتدایی را به جایگاه خود برسانیم مساله تعلیم و تربیت را حل کرده ایم.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه تمام شاکله وجودی انسان در مقطع ابتدایی شکل می گیرد، تاکید کرد: اگر به ابتدایی نگاه نشود توسعه در کشور ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: مشکل امروز آموزش و پرورش ما مقاطع و تعداد سال های تحصیلی نیست بلکه هر تغییری در این نهاد مهم باید با تامین زیر ساخت های انجام گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود:برای اجرایی کردن طرح تحول بنیادنی نیز با وجود گذشت چهار سال از اجرایی شدن طرح بدلیل نبود زیرساخت ها هنوز برنامه ها به خوبی اجرا نشده است.

وی به بحث مهم هدایت تحصیلی نیز اشاره و اظهار کرد: هدایت تحصیلی بصورت یک فرآیند است و اجرای آن باید از دوران ابتدایی در مدارس با آشنا کردن دانش آموزان با رشته ها و مشاغل مختلف آغاز شود.

دانش آشتیانی تصریح کرد: هر دانش آموزی خوب هدایت تحصیلی شود در هر رشته ای چه نظری و چه فنی و حرفه ای و کاربردی موفق خواهد بود چون از ابتدا مسیر حرکت خود را شناخته است.

وی به مساله فنب و حرفه ای هم اشاره کرد و گفت: باید متناسب با بوم و فرهنگ هر منطقه رشته های فنی و حرفه ای طراحی و تدوین شود تا زمینه اشتغال نیز برای دانش آموزان فراهم شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان