arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

ادعای جدید آمریکایی‌ها درباره اقدام کشتی‌های ایران در تنگه هرمز

یک مقام آمریکایی ادعا کرده که کشتی‌های ایرانی روز شنبه هفته جاری با نزدیک شدن به کشتی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس، آن را مجبور به تغییر مسیر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام آمریکایی ادعا کرده که کشتی‌های ایرانی روز شنبه هفته جاری با نزدیک شدن به کشتی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس، آن را مجبور به تغییر مسیر کردند.
 
به گزارش انتخاب، رسانه های غربی به نقل از مقام آمریکایی ادعایی تازه درباره تحرکات کشتیهای ایرانی در تنگه هرمز مطرح کردند.
 
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعایی تازه درباره تحرکات دریایی ایران در تنگه هرمز منتشر کرده است.
 
این مقام آمریکایی که البته به نامش اشاره ای نشده، مدعی شده که کشتیهای ایرانی روز شنبه هفته جاری در تنگه هرمز تا 600 یاردی(حدود 550 متری) یک کشتی نیروی دریایی آمریکا آمدند و آن را مجبور به تغییر مسیر کردند.
 
این مقام که خواستار عدم انتشار نامش شده، ادعا کرده که قایقهای تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به کشتی رهگیر «یو.اس.ان.اس اینوینسبل» نزدیک شدند.
 
به گفته این مقام ناشناس، سه کشتی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس هم همراه کشتی آمریکایی بودند.
 
مقام آمریکایی همچنین گفته که مسئولان کشتی «یو اس ان اس اینوینسبل» برای برقراری ارتباط رادیویی تلاش کردند اما پاسخی از قایقهای ایرانی شنیده نشد.
 
او همچنین مدعی شده که اقدام مذکور ایرانیها، اقدامی «غیر ایمن» و «غیر حرفه ای» بوده است.
 
 ادعای تازه آمریکا در حالی مطرح شده که پیش از این نیز مقامات آمریکایی درباره تحرکات دریایی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس ادعاهایی مطرح کرده بودند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان