arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

جزییاتی از تصادف هولناک یک کامیون با ۵ دانش‌آموز دختر که ۳خواهر هم بینشان بود

همکلاسی‌هایشان، زمانی که مثل هر روز سوار خودرو پدرشان می‌شدند تا به مدرسه بروند، با یک کامیون تصادف کردند. این پنج دانش‌آموز قصد سوار شدن به خودرو وانت را داشتند که ناگهان یک کامیون با سرعت زیاد آنها را زیر گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در این حادثه دردناک، سه خواهر به همراه یکی دیگر از هم‌مدرسه‌ای‌هایشان جان باختند و یک دانش‌آموز دیگر نیز مجروح شد. این درحالی است که گفته می‌شود، راننده کامیون یک پسر نوجوان بوده و گواهینامه هم نداشته است.

تصادف دردناک

صبح دیروز بود که سه خواهر دانش‌آموز به نام‌های سعیده، زبیده و زهرا به همراه دو نفر از دوستانشان مثل هر روز از خانه‌شان در بخش لاشار نیکشهر بیرون آمدند تا به مدرسه بروند. مدرسه‌شان در بخش مرکزی روستای اسپکه است و ١٠ کیلومتر با محل زندگی آنها فاصله داشت. برای همین این سه خواهر با دو دوستشان هر روز با خودرو وانت پدرشان به مدرسه می‌رفتند، اما دیروز اتفاق تلخی باعث شد آنها هرگز به مدرسه نرسند. این ٥ دانش‌آموز که در مقطع دوره متوسطه درس می‌خواندند، درست وقتی که قصد سوار شدن به خودرو وانت را داشتند، ناگهان کامیونی را دیدند که به سمت آنها می‌آید. این کامیون با سرعت زیادی با خودرو وانت تصادف سختی کرد. ٥ هم‌مدرسه‌ای در یک لحظه زیر چرخ‌های کامیون رفتند و این حادثه به قربانی شدن ٤ نفر از این دانش‌آموزان ختم شد.

دانش‌آموزان قربانی بی‌احتیاطی راننده کامیون

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان درباره جزییات این حادثه گفت: «چهار دانش‌آموز دختر مقطع اول متوسطه صبح روز یکشنبه بر اثر سانحه رانندگی در مسیر روستای آپدوم از توابع بخش لاشار نیکشهر جان خود را از دست دادند و یک محصل دیگر نیز مجروح شد. ماجرا از این قرار بود که ساعت ٦:٤٠ صبح روز یکشنبه یک کامیون در راه روستایی بخش لاشار نیکشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان به ٥ دانش‌آموز دختر هنگام سوار شدن به خودرو یکی از والدین برای رفتن به مدرسه برخورد کرد و خودرو وانت را نزدیک به ٤٠ یا ٥٠ متر به طرف خیابان کشاند. براساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی با توجه به شدت برخورد کامیون، سه دانش‌آموز در دم جان خود را از دست دادند و ٢ دانش‌آموز نیز مجروح شدند. اما یکی از ٢ دانش‌آموز مجروح هنگام انتقال به بیمارستان فوت کرد و حال دانش‌آموز دیگر نیز خیلی خوب نیست. این دختر در بیمارستان ایرانشهر بستری است. همچنین طبق برخی از شنیده‌ها، گفته می‌شود که راننده خودرو کامیون پسری ١٤ یا ١٥ساله بوده که گواهینامه هم نداشته است. گویا در آن لحظه با کامیون بار می‌برده است که با این دختران دانش‌آموز تصادف می‌کند، چراکه یک راننده معمولی هیچ‌وقت مسیر خود را کج نمی‌کند و به سمت دانش‌آموزانی که کنار خیابان هستند، نمی‌رود. بنابراین احتمال این موضوع که راننده نوجوان بوده و گواهینامه هم نداشته، زیاد است. ولی درحال حاضر درحال پیگیری ماجرا و صحت موضوع و علت اصلی این تصادف هستیم. ولی چیزی که مشخص است این است که این دانش‌آموزان قربانی بی‌احتیاطی راننده کامیون شده‌اند.»

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان با تسلیت این حادثه دردناک به خانواده این دانش‌آموزان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «اسامی دانش‌آموزان فوتی شامل سعیده امیری جوان، زهرا امیری جوان، زبیده امیری جوان و فاطمه بلوچ لاشاری و محصل مجروح زهرا امیری رجاء است.»

مسیر ناامن نبود

همچنین صالحی، فرماندار نیکشهر در این‌باره گفت: «دو نفر از دانش‌آموزان فوت شده، دوره اول متوسطه و دو نفر دیگر نیز دوره دوم متوسطه را می‌گذراندند که دچار این حادثه تلخ شدند. آنها هر روز مسیر زیادی را برای رسیدن به مدرسه‌شان طی می‌کردند برای همین با وانت یکی از والدین‌ به مدرسه می‌رفتند، اما مسیرشان مسیر ناامنی نبود و ما تابه‌حال تصادفی مشابه این حادثه نداشته‌ایم.»
نظرات بینندگان