arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

آمادگی پلیس راهور برای سفرهای نوروزی/آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند

جانشین فرمانده ناجا از آمادگی مجموعه پلیس راهور برای سفرهای نوروزی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جانشین فرمانده ناجا از آمادگی مجموعه پلیس راهور برای سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش انتخاب، سردار دکتر اسکندر مؤمنی در نخستین روز دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: همایش حاضر که با حضور یکهزار نفر از همکاران و کارشناسان در حال برگزاری است برای بررسی عملکرد همکاران در سال گشته و برنامه‌ریزی برای سال آینده است چرا که هر ساله با رشد سفرهای نوروزی مواجهیم.

وی گفت:‌ تا سال 80 حدود 4 میلیون خودرو در کشور وجود داشت که این آمار در سال 85 به 7 میلیون رسید و تا امروز 19 میلیون خودرو شماره‌گذاری شده است از سوی دیگر امسال نیز 1.2 میلیون خودور پلاک شده است.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص آمار کشته‌های حوادث رانندگی گفت:‌ در سال 85 حدود 27 هزار نفر در حوادث جاده‌ای کشته می‌شدند که امسال علیرغم افزایش دو برابری خودورها این آمار به 16 هزار نفر کاهش یافت.

وی با بیان این که افزایش زیرساخت‌ها به اندازه تولید خودروها نبوده است،گفت: این در حالیست که با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش تلفات تصادفات رانندگی هستیم.

 جان باختن روزانه 51 نفر در نوروز 95

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست خط قرمز پلیس در تعطیلات نوروز است.

سردار تقی مهری در حاشیه نخستین روز دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این همایش گفت: هدف از این همایش ارزیابی عملکرد سالانه بررسی برنامه‌های سال آتی پلیس راهور است که امیدواریم با برگزاری آن شاهد نظم ترافیکی بیشتر و کاهش جانباختگی باشیم.

وی افزود: هم اکنون در حال اجرای طرح زمستانه هستیم که‌ نزول برف و باران را شاهدیم و به نظر می‌رسد که سال آینده و در ایام نوروز نیز بارش نزولات را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا به اجرای طرح نوروز 96 اشاره کرد و گفت: طرح نوروز 96 از 25 اسفند ماه امسال آغاز و تا 14 فروردین 96 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی طرح نوروزی از دوماه قبل برگزار شده است، گفت: رزمایش ترافیکی پلیس و دیگر دستگاه‌ها نیز روز 24 اسفندماه برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به شماره‌گذاری یک میلیون و 200 هزار خودرو و 400 هزار موتور سیکلت در سال جاری اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر نیز تا پایان بهمن ماه گواهینامه جدید گرفته‌اند.

وی درخصوص طرح نوروزی گفت: با توجه به توصیه فرمانده ناجا قرار است در طرح نوروزی از بخش‌های مختلف نیروی انتظامی نیز استفاده شود.

رئیس پلیس راهور ناجا به خط قرمزهای پلیس اشاره کرد و گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و راست و هر اقدام دیگری که باعث استرس و ناراحتی شهروندان شود در دستورکار جدی پلیس در نوروز 96 قرار دارد.

وی به نوروز گذشته اشاره و بیان داشت: متاسفانه در نوروز سال گذشته 964 نفر در تعطیلات جان باختند، یعنی به طور میانگین روزانه 51 نفر کشته شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: اسفند سال گذشته و روزهای 5 و 7 فروردین 95 بیشترین تصادفات را به خود اختصاص دادند به طوری که 308 تصادف فوتی در نوروز گذشته ثبت شده است.

وی در خصوص خودروهای ناایمن گفت: پلیس برای ایمن‌سازی تمام خودروها برنامه‌های متفاوتی دارد. از اول اسفند امسال نیز طرح ویژه‌ای را در حوزه حمل و نقل دنبال می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا از تشدید فعالیت بازرسان محسوس و نامحسوس در طول طرح نوروزی خبر داد و گفت: همکاران من از همین حالا با لباس‌های شخصی وارد اتوبوس‌ها شده و تخلفات را رصد می‌کنند. گروهی دیگر نیز در معابر حضور داشته و تخلفات را به شکل نامحسوس رصد می‌کنند.
نظرات بینندگان