arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

جمع‌آوری ۱۵ میلیون دلار برای از سرگیریِ عملیات جستجوی هواپیمای مالزی

خانواده‌های اندوهگینِ قربانیان هواپیمای ناپدید شده مالزی از تصمیم خود برای جمع‌آوری ۱۵ میلیون دلار به منظور سرمایه‌گذاری با هدف آغاز عملیات جدید جستجو خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خانواده‌های اندوهگینِ قربانیان هواپیمای ناپدید شده مالزی از تصمیم خود برای جمع‌آوری ۱۵ میلیون دلار به منظور سرمایه‌گذاری با هدف آغاز عملیات جدید جستجو خبر دادند.

 خانواده سرنشینان پرواز MH370 هواپیمایی مالزی کمپینی را راه اندازی کرده‌اند تا به منظور ادامه عملیات جستجو ۱۵ میلیون دلار جمع آوری شود.

نزدیک به سه سال پیش هواپیمای بوئینگ 777 در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد که هنوز از سرنوشت ۲۳۹ سرنشین آن خبری نیست.

در ماه ژانویه مقامات استرالیایی، مالزیایی و چینی به طور مشترک اعلام کردند: جستجوی زیر آب پس از عملیاتی حدودا دو ساله و بدون آن که اثری از لاشه هواپیما پیدا شود متوقف می‌شود.

هرچند یکی از وکلای مالزی که مادرش از سرنشینان این هواپیما بوده، گفت: خانواده سرنشینان این هواپیما امیدوارند ۱۵ میلیون دلار جمع آوری کنند تا سرمایه مورد نیاز برای جستجوی اولیه منطقه شمالی، محدوده‌ای که پیش از این بررسی شده بود فراهم شود.

سال گذشته دولت‌های چین، استرالیا و مالزی که برای تامین سرمایه عملیات جستجو کمک کرده بودند، اظهار داشتند: درصورتیکه هر گونه مدرک قابل اعتمادی در مورد لاشه این هواپیما وجود داشته باشد عملیات جستجو از سر گرفته می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، وزارت حمل و نقل مالزی اعلام کرده‌ است: ۲۷ قطعه که احتمال می‌رفت به هواپیمای پرواز MH370 تعلق داشته باشند و در سواحل آفریقای شرقی پیدا شده مورد بررسی قرار گرفته‌ است. همچنین دولت این کشور چندین قرارداد با کشورهای آفریقای شرقی امضا کرده تا در عملیات جستجوی لاشه هواپیما همکاری داشته باشند.
نظرات بینندگان