arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

کی‌روش: تیم ملی را تا اینجا آورده‌ام، بروم؟!

سایت‌های آفریقایی هر روز اخبار نگران‌کننده‌ای درباره کارلوس کی‌روش می‌دهند. خبرهایی که نه کسی تأییدش می‌کند و نه کسی تکذیب.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت‌های آفریقایی هر روز اخبار نگران‌کننده‌ای درباره کارلوس کی‌روش می‌دهند. خبرهایی که نه کسی تأییدش می‌کند و نه کسی تکذیب.
 
به گزارش انتخاب، این خبرها حکایت از آن دارد که فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، با کارلوس پای میز مذاکره نشسته و حتی توانسته نظر مساعد این مربی را بگیرد. کی‌روش اما هیچ‌گاه این خبرها را تأیید نکرده است. او در آخرین مصاحبه خود، زمانی که خبرنگار آفریقای جنوبی پرسید آیا با فدراسیون فوتبال کشورشان توافق کرده است، گفت علاقه‌مند است روزی به آفریقا برگردد ولی در حال حاضر به ایران تعهد دارد. با این وجود، در روزهای اخیر دوباره رسانه‌های این کشور خبر از حضور احتمالی او در رأس کادر فنی این تیم دادند اما آیا کی‌روش از ایران جدا می‌شود؟ آیا او تیم ملی را ترک می‌کند و روی نیمکت آفریقای جنوبی می‌نشیند؟
 
خون‌دلی که کی‌روش خورده
چندی قبل، درست در روزهایی که شایعات زیادی درباره جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی شنیده می‌شد، او حرفی زد که فصل‌الخطاب بود. آن روزها علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون با کی‌روش چپ افتاده بود و می‌گفت او هیچ خدمتی به تیم ملی ایران نکرده است. کی‌روش هم شمشیر را برای اسدی از رو بست و وارد جنگ بزرگی شدند.
 
خیلی زود خبر رسید کی‌روش استعفا داده و می‌خواهد تیم ملی را ترک کند ولی وقتی یکی از نزدیکان کارلوس از او در این باره پرسید، پاسخ جالبی شنید: «این‌قدر زحمت‌ کشیده‌ام. خون دل خورده‌ام. بدون امکانات تیم‌های بزرگ گروه‌مان را برده‌ایم. جزو شانس‌های اصلی صعود به جام جهانی‌ هستیم و تیم ملی را تا آنجا آورده‌ایم، آن وقت من کار را ول کنم و بروم؟ یکی دیگر نتیجه دسترنج ما را مال خود کند و صعود به جام جهانی‌ را به اسم خودش بزند؟»
 
شباهت این روزها به روزهای حضور در آفریقا
اگر می‌خواهید بدانید کارلوس کی‌روش این روزها چه نظری درباره کار در تیم ملی دارد، دقیقاً همین جملات را در ذهن مرور کنید. کارلوس کی‌روش در حال حاضر تیم ملی ایران را ترک نمی‌کند‌؛ اگر هم برود روزی می‌رود که صعود ایران به جام جهانی‌ قطعی شده است! او یک بار در آفریقای جنوبی این کار را انجام داد. تیم ملی آن کشور را به جام جهانی‌ برد و سپس این کشور را ترک کرد و رفت‌؛ در حالی که اگر مربی دیگری جای او بود شاید هرگز چنین کاری نمی‌کرد.
 
به هر حال مربیان متعددی در دنیا هستند که تشنه حضور در جام جهانی‌ باشند. کی‌روش اما با آن رفتار نشان داد به خاطر ایده‌آل‌هایش، از کنار چنین لذت‌هایی می‌گذرد. شرایط این روزهای او در تیم ملی بی‌شباهت به دوران حضورش در آفریقای جنوبی نیست. هر روز شایعاتی درباره پایان همکاری او با تیم ملی شنیده می‌شود ولی کی‌روش در حال حاضر دست به چنین کاری نمی‌زند. اگر هم برود، روزی ایران را ترک می‌کند که تیم ملی به جام جهانی‌ رفته باشد.
منبع:روزنامه خبر ورزشی

نظرات بینندگان