arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

توضیحات مطهری درباره مصوبه افزایش سقف حقوق مدیران

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی گفت که مصوبه اخیر مجلس برای افزایش سقف حقوق مدیران برای رفع ایراد شورای نگهبان و در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی گفت که مصوبه اخیر مجلس برای افزایش سقف حقوق مدیران برای رفع ایراد شورای نگهبان و در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان بوده است.
 
به گزارش انتخاب، علی مطهری در پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) اظهار کرد: آنچه مجلس در ماده ۳۸ قانون برنامه تصویب کرده بود، ‌سقف پایین تری برای حقوق در نظر گرفته بود که شورای نگهبان به استناد بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی به این مصوبه ایراد گرفت. در واقع آنها می خواستند بگویند باید دست مدیران باز باشد و نباید کاری کنیم که نخبگان مهاجرت کنند.
 
وی افزود: براساس ایراد شورای نگهبان مجلس این سقف را افزایش داد که آن هم برای موارد خیلی نادر و خاص است و این شکلی که در برخی رسانه ها مطرح شد، منصفانه نبود.
 
نائب رئیس مجلس با اشاره به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به سخنان صبح امروز رئیس مجلس اظهار کرد: این ایراد به صحبت های رئیس مجلس وارد نیست و آنطور که من احساس کردم منظور ایشان کاندیداهای ریاست جمهوری و نمایندگی نبود، بلکه اشاره ایشان به برخی جریان های سیاسی بود که ممکن است بخواهند از مصوبه مجلس استفاده کنند و منظور ایشان نمایندگان فعلی یا کاندیداها نبود و توهینی هم به شورای نگهبان نشد.
 
مطهری در پاسخ به بخش دیگری از تذکرات حاجی در مورد گزارش پلاسکو از کمیسیون عمران خواست این گزارش را هر چه سریعتر برای قرائت در صحن علنی ارائه کند.
 
وی درباره اظهارات حاجی مبنی بر کتمان مهلت اجرای قانون مدیریت بحران نیز خواستار بررسی این موضوع از سوی اداره قوانین مجلس شد.
 
به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری آیین‌نامه‌ای در جلسه علنی صبح امروز اظهار کرد: ۱۳ بهمن ۹۵ گزارش حادثه پلاسکو در جلسه علنی قرائت شد و رئیس مجلس فرصت یک ماهه به کمیسیون عمران داد تا گزارش جامع‌تری به صحن علنی ارائه کند، در حالی که هنوز این گزارش ارائه نشده است.
 
وی با اشاره به نطق پیش از دستور صبح امروز رییس مجلس افزود: رئیس مجلس صبح امروز در مورد کاندیدا شدن عده‌ای در انتخابات و تأیید یا رد این افراد از سوی شورای نگهبان اظهاراتی را مطرح کردند که به نظر می‌رسد این توهین به نمایندگان و کسانی است که می‌خواهند در آینده یا کاندیدای مجلس یا ریاست جمهوری شوند. ازسوی دیگر به نظر می‌رسد به شورای نگهبان نیز به نوعی توهین شده است و تقوای آقایان زیرسوال می‌رود. این موضوع اتهامی است که نادرست است و رئیس مجلس باید مشکل را رفع کند.
 
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در تذکر دیگری اضافه کرد: قانون مدیریت بحران سه سالی است که تمدید می‌شود درحالی که در بودجه ۹۶ مجلس اعتباراتی برای آن در نظر گرفت که این موضوع با اعتراض نمایندگان روبرو شد که در نهایت رئیس جلسه در هفته گذشته اعلام کردند که این موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام خواهیم کرد اما متأسفانه هنوز جوابی به ما ارائه نکرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان