arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

سفیر احتمالی آمریکا در روسیه مشخص شد

"جان هانتسمن" فرماندار سابق ایالت یوتا و سفیر سابق آمریکا در چین، اصلی ترین نامزد برای سمت ریاست نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در مسکو است که کارشناسان توانایی وی برای این سمت مهم را تایید می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"جان هانتسمن" فرماندار سابق ایالت یوتا و سفیر سابق آمریکا در چین، اصلی ترین نامزد برای سمت ریاست نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در مسکو است که کارشناسان توانایی وی برای این سمت مهم را تایید می‌کنند.

به گزارش انتخاب، منابع خبری بلندپایه در کاخ سفید از "جان هانتسمن" بعنوان اصلی ترین نامزد برای سمت سفیری آمریکا در روسیه نام برده اند. این خبر را شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرده است.

روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» در این رابطه نوشته است: "جان هانتسمن" جمهوری خواه، پسر میلیارد سرشناس آمریکایی است که بخاطر فعالیت خویش در سمت فرمانداری ایالت یوتا شهرت دارد و همچنین زمانی سفیر آمریکا در چین بوده است. بر اساس اطلاعات یک مقام کاخ سفید که نخواسته نامش فاش شود، وی طی هفته گذشته با "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه مذاکراتی پیرامون این مسئله نموده و چندین نشست نیز با شخص "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا داشته است.  

یک منبع دیگر خبری نزدیک به فرماندار سابق گفته است که نامزدی هانتسمن از سوی مشاورین اصلی ترامپ نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

جان هانتسمن، در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما، بعنوان سفیر آمریکا در چین مشغول به خدمت بود، ولی در سال 2011 از سمت خویش استعفاء داد تا بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی حزب جمهوری خواه شرکت کند، ولی او خیلی زود از دور مبارزات انتخاباتی حذف شد و از "میت رومنی" هم حزبی دیگر خود حمایت کرد. هانتسمن همچنین در فهرست افرادی بود که دونالد ترامپ برای سمت وزارت امور خارجه در نظر گرفته بود.  

جان ای. هانتسمن، پسر میلیارد و نیکوکار آمریکایی "جان هانتسمن پدر" است که ریاست شرکت «Huntsman Corporation» بعنوان بزرگترین تولید کننده محصولات شیمیایی، از جمله انواع پلاستیک، رنگ و مصالح ساختمانی معروف است. در این شرکت بیش از 15 هزار نفر از اتباع 24 کشور جهان کار می کنند و در سال 2016 درآمدی بالغ بر 10 میلیارد دلار بدست آورده است.

هانتسمن در سمت فرمانداری ایالت یوتا که در طول زمانی سال 2005 الی 2009 برعهده داشت، محبوبیت بالایی، حدود 90 درصد، در میان مردم این ایالت آمریکا داشت و به خاطر انجام اصلاحات در سیستم مالیاتی و حمایت از تجار کوچک منطقه، یکی از بهترین فرمانداران در سطح آمریکا محسوب میشد.

به نوشته این روزنامه، کارشناسان توانایی دیپلماتیک هانتسمن برای برعهده گرفتن اداره سفارت آمریکا در روسیه که روابط دوجانبه آنها از اهمیت خاصی برخوردار است را بسیار بالا ارزیابی کرده اند.

"جان تفت" سفیر کنونی آمریکا در مسکو که کار خود را از سال 2014 آغاز کرده است، هنوز دستوری برای ترک روسیه دریافت نکرده است. تفت در ماه نوامبر و بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که با آغاز به کار دولت ترامپ نباید انتظار تغییر زیادی در روابط مسکو و واشنگتن را داشت.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان