arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

شناسایی و مسدودسازی کانال‌های فارسی زبان داعشی و تکفیری

رئیس پلیس فتا گفت: یک سری فعالیت از سوی تکفیری‌ها و داعش در تلگرام به صورت کانال‌های فارسی زبان وجود داشت که شناسایی و مسدودسازی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس فتا گفت: یک سری فعالیت از سوی تکفیری‌ها و داعش در تلگرام به صورت کانال‌های فارسی زبان وجود داشت که شناسایی و مسدودسازی شد.
 
به گزارش انتخاب، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران به راه‌اندازی سامانه آنلاین شناسایی صفحات فیشینگ اشاره و اظهار داشت: سامانه آنلاین صفحات فیشینگ در بانک‌ها و موسسات مالی به صورت برخط از امروز فعال شد.
 
رئیس پلیس فتا درخصوص فعالیت تکفیری‌ها و داعش در فضای مجازی، گفت: برخی فعالیت‌ها از سوی تکفیری‌ها و داعش در تلگرام به صورت کانال‌های فارسی زبان وجود داشت که شناسایی و مسدودسازی شد که البته دامنه عمیق امنیتی نداشتند؛ یک سری از آن‌ها داخلی و برخی از آن‌ها توسط فارسی‌زبان‌های خارج از ایران بود.
 
هادیانفر درخصوص برداشت‌های غیرمجاز گفت: این دسته‌ از فعالیت‌های مجرمانه از 52 درصد به 32 درصد کاهش یافته که با جلساتی که با ریاست بانک مرکزی داشتیم در مورد این موضوعات و بحث امن‌سازی زیرساخت‌های بانکی صحبت کردیم.
 
وی با بیان اینکه 35 درصد از بانک‌ها تجهیزات لازم در این خصوص را ندارند، تصریح کرد: بعضی اشکالات روشی است مثلا در حوزه ارایه خدمات بانکی و برخی دیگر را می‌توان با بحث پیامکی برطرف کرد؛ بدین صورت که بانک‌ها هزینه ارسال پیامک تراکنش را از مشتریان دریافت کرده و صاحبان کارت درخواست ارایه پیامک را داشته باشند تا بتوان بدین صورت از برداشت‌های غیرمجاز مطلع شد.
 
این مقام ارشد پلیس فتا با توجه به نزدیکی عید و افزایش تراکنش مالی گفت: طبیعی است که تراکنش مالی در روزهای پایان سال به روزی 200 میلیون نیز نزدیک شود.
 
وی درخصوص امنیت گفت: امنیت یک فرآیند است و باید دایم به آن پرداخت.
نظرات بینندگان