arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

مخالفت دادگاه استیناف آمریکا با متوقف کردن تجدید نظر درباره ممنوعیت مهاجرتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا با درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده برای معلق نگاه داشتن روند تجدید نظر در ممنوعیت مسافرتی دونالد ترامپ مخالفت کرد. این ممنوعیت جنجالی علیه هفت کشور عمدتا مسلمان اعمال شده بود.
 
به گزارش انتخاب،‌ این حکم دادگاه استیناف حوزه نهم آمریکا فشارها بر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را افزایش می‌دهد تا درباره نیات صدور این دستور جنجالی شفاف‌سازی کند. این دادگاه اوایل همین ماه اجرای دستور جنجالی ترامپ را متوقف کرد و همزمان روند دعوی قضایی آن ادامه دارد. ترامپ گفته است به زودی یک دستور اجرایی جدید صادر می‌کند تا نگرانی‌های قضات دادگاه استیناف را مرتفع کند.
 
دستور اجرایی ۲۷ ژانویه ترامپ در فرودگاه‌های سراسر جهان هرج و مرج ایجاد کرد. در آن زمان، دارندگان روادید آمریکا از هواپیماها خارج می‌شدند و یا در صورت ورود به فرودگاه‌های آمریکا، بازگردانده می‌شدند. ترامپ معتقد است که محدودیت‌های مسافرتی برای حفاظت از آمریکا در قبال حملات شبه‌نظامیان افراطی الزامی است! طبق دستور اولیه، ورود مسافرانی از ایران، عراق، لیبی، سومالی،‌ سودان، یمن و سوریه برای ۹۰ روز ممنوع می‌شد، ورود پناهجویان برای ۱۲۰ روز منع می‌شد و ورود اتباعی از سوریه به صورت همیشگی ممنوع می‌شد.
 
دادگاه استیناف حوزه نهم آمریکا از وزارت دادگستری خواسته تا ادعانامه‌ای پر کند و در آن دلایل خودش در تایید برنامه مهاجرتی ترامپ را توضیح دهد. با این حال،‌ وزارت دادگستری آمریکا با بیان اینکه ترامپ قرار است دستور اجرایی جدیدی صادر کند از این دادگاه خواست تا روند تجدیدنظر را متوقف کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان