arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
وزیر نفت خبر داد:

آغاز فرآیند مناقصه‌های نفتی

وزیر نفت از آغاز فرآیند مناقصه‌های نفتی خبر داد و گفت: این مناقصه قبل از عید برگزار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت از آغاز فرآیند مناقصه‌های نفتی خبر داد و گفت: این مناقصه قبل از عید برگزار می‌شود.
 
به گزارش انتخاب، بیژن زنگنه پس از دیدار با وزیر هماهنگی‌های اقتصادی اندونزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد زمان برگزاری مناقصه‌های نفتی گفت: فرآیند مناقصه میدان آزادگان تقریبا آغاز شده است زیرا مناقصه محدود است و به صورت عمومی برگزار نمی‌شود.
 
وی افزود: در این راستا از چند شرکت محدود دعوت می‌کنیم در مناقصه شرکت کنند. لیست انتخاب شده و به زودی از افراد دعوت می‌شود.
 
زنگنه در ادامه در مورد روند مذاکرات با شرکت‌های بین‌المللی گفت: هیچ کس مذاکرات را کند نکرده است. توتال اعلام کرد تصمیم نهایی را زمانی می‌گیرد که تکلیف تحریم‌ها مشخص شود و تکلیف حمایت اتحادیه اروپا نیز روشن شود. در حال حاضر نیز مذاکرات با این شرکت‌ ادامه دارد و کارهای ابتدایی برای قرارداد جکت یا پایه سکو ادامه دارد.
 
وزیر نفت در مورد پروژه گازرسانی به عمان توضیح داد: این پروژه تقریبا روشن است و به آنها اعلام خواهیم کرد که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم. آنها منتظر پیشنهاد ما هستند.
 
زنگنه در ادامه در مورد وضعیت اوپک نیز اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از این است که کشورهای عضو اوپک تعهد خود مبنی بر کاهش تولید را رعایت کرده‌اند و عملکرد آنها در حد قابل قبول بوده است. مدتی طول می‌کشد تا غیراوپکی‌ها هم همراهی کنند. به نظر من این توافق، توافق خوبی می‌شود زیرا همه به آن نیاز دارند. در مورد آینده این تصمیم زود است که صحبت کنیم.
 
وی در مورد میزان تولید نفت ایران در فوریه توضیح داد: میزان تولید ما با چیزی که آنها اعلام می‌کنند تفاوت دارد. در حال حاضر تولید ما بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان