arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

اختلاف نظر ترامپ و مشاور جدید امنیت ملی‌اش درباره "اسلام رادیکال"

مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه موضع جدیدی در قبال افراط گرایان، فاصله خود با رویکرد رئیس‌جمهور و سایر مشاوران کلیدی او در قبال این مساله را نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه موضع جدیدی در قبال افراط گرایان، فاصله خود با رویکرد رئیس‌جمهور و سایر مشاوران کلیدی او در قبال این مساله را نشان داد.
 
به گزارش انتخاب، ژنرال مک‌مستر، مشاور جدید امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه موضعی جدید در قبال افراط گرایان نشان داد که به دنبال اتخاذ رویکردی میانه‌روتر در قبال تروریسم است.
 
مک‌مستر طی دیدار خود با کارکنان اداره امنیت ملی آمریکا عنوان کرد که مسلمانانی که اقدام به فعالیت‌های تروریستی می‌کنند در حقیقت به جای آنکه اشاعه دهنده نوع افراط گرایانه مذهب خود باشند در تضاد کامل با آن قرار دارند.
 
این ژنرال سه ستاره ارشد پس از آن عنوان "تروریسم افراطی اسلامی" را برای نامیدن این تروریست‌ها کارآمد ندانست چراکه به اعتقاد وی این مهاجمان "غیر اسلامی" هستند.
 
موضع مک‌مستر درقبال افراط گرایان نشان دهنده جدایی وی از خوانش ترامپ و مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق دولت جدید آمریکاست که تمایل دارند این افراط گرایان را "بنیان‌گرایان اسلامی" بنامند.
 
موضع وی یادآور مواضع روسای جمهور سابق آمریکا باراک اوباما و جورج بوش است که ترجیح می‌دادند تروریسم را از اسلام جدا کنند.
 
در همین حال ویلیام مک‌کانتز، یکی از اعضای موسسه بروکینگز درباره این رویکرد می‌گوید، مک‌مستر مانند اوباما فردی است که در سمت‌های فرماندهی قرار داشته و معتقد است که آمریکا نباید در پروپاگاندای افراط گرایان که معتقدند یک جنگ مذهبی را پیش می‌برند، بازی بخورد.
 
با وجود رویکرد میانه رویانه مک‌مستر این سوال همچنان باقی است که او تا کجا می‌تواند در کاخ سفید موثر عمل کند. آن هم در حالی که عمیقا با رویکردهای ایدئولوژیک رئیس‌جمهور و سایر شخصیت‌های کلیدی اختلاف نظر دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان