arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

ترامپ رسما شمشیرش را برای رسانه‌ها از رو بست!

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در توئیت جدید خود اعلام کرد که در میهمانی رسانه ها که هر ساله در کاخ سفید برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در توئیت جدید خود اعلام کرد که در میهمانی رسانه ها که هر ساله در کاخ سفید برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.
 
به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از حملات اخیر خود به رسانه ها، امروز در توئیت خود اعلام کرد که در مراسم شام سالانه کاخ سفید که هرساله برای خبرنگاران، اهالی رسانه و مطبوعات انجام می شود شرکت نخواهد کرد. همچنین ترامپ در توییت خود برای میهمانان و شرکت کنندگان آرزوی خوشی کرده است! که برخی کاربران توئیتر و مطبوعات آمریکا آن را توهین آمیز و خالی از احترام تلقی کرده اند.
 
چرا که ترامپ در این توئییت نوشته است: "در مراسم سالانه شام خبرنگاران در کاخ سفید شرکت نخواهم کرد، برای همگان آرزوی اوقاتی خوب و خوش دارم."
 
در همین حال تصویری که در متن خبر مشاهده می کنید، خبرگزاری رویترز  با شیطنت رسانه ای خود برای اعلام این خبر انتخاب کرده است، نصویری که هراه با سایه ، ترامپ را در تنهایی و انزوا نشان می دهد.
 
ترامپ رسما شمشیرش را برای رسانه‌ها از رو بست! 
ایرنا در این باره نوشته است: این همان مراسمی است که طی آن دونالد ترامپ یکبار در سال 2011 و دیگری در سال 2016 میلادی از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا مورد تمسخر قرار گرفت.
 
ترامپ در حالی در تازه ترین توییت خود از عدم حضور در مراسم سالانه شام خبرنگاران خبر می دهد که جمعه گذشته شدید ترین برخوردها را علیه رسانه های آمریکایی انجام داد.
 
وی در جریان سخنرانی جمعه گذشته خود در کنفرانس محافظه کاران در مریلند (CPAC )، بار دیگر به رسانه های آمریکایی حمله و تاکید کرد که آنها دشمن مردم آمریکا هستند.
ساعاتی پس از حملات ترامپ علیه رسانه های آمریکایی، کاخ سفید از حضور رسانه های خبری همچون سی ان ان، بی بی سی، نیویورک تایمز، باز فید، لس آنجلس تایمز، پلتیکو و گاردین در یک نشست خبری ویژه جلوگیری کرد.
 
سی ان ان در گزارشی این اقدام کاخ سفید را بی سابقه خواند و در بیانیه ای نوشت: رفتار 'کاخِ سفید ترامپ' غیر قابل قبول است.
دونالد ترامپ در پی این رخداد در حساب کاربری توییتر خود نوشت: رسانه هایی که خبر دروغین می دهند می دانند که حقیقت را نمی گویند که این یک خطر بزرگ برای کشور است. 'نیویورک تایمز' ناکام به یک 'جوک' می ماند، سی ان ان هم ناراحت است.
 
 
ترامپ یک روز پس از ریاست جمهوری خود در تاریخ دوم بهمن ماه و با حضور در محل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: ' می دانید من جنگی علیه رسانه ها به راه انداخته ام، آنها در میان بی اعتمادترین افراد بشر بر روی زمین قرار دارند.'
 
حملات پی درپی رئیس جمهوری جدید آمریکا علیه رسانه های آمریکایی بدانجا رسید که در 14 بهمن ماه گذشته 'استیو ادلر' سردبیر ارشد رویترز از خبرنگاران خود خواست تا در کنفرانس های خبری ترامپ با احتیاط عمل کنند.
اقدام جمعه گذشته کاخ سفید در ممانعت از ورود برخی رسانه ها به نشست خبری ویژه که بدون حضور دوربین ها صورت گرفت، با پاسخ و واکنش دو نشریه واشنگتن پست و نیویوک تایمز روبرو شد.
 
واشنگتن پست در سر تیتر تارنمای خبری خود نوشت: دمکراسی در تاریکی می میرد.
درهمین حال نیویورک تایمز که بطور مستقیم مورد حملات ترامپ قرار گرفته، قرار است امشب در اقدامی بی سابقه آگهی تلویزیونی درباره 'حقیقت' که رئیس جمهوری آمریکا آن را در مورد رسانه های آمریکایی مورد انتقاد قرار داده است، پخش کند.
نظرات بینندگان