arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

اطلاعات سپاه: دستگیری تروریست ها قبل از عملیات در راهپیمایی 22 بهمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نهادی که امروز با مفسدان اقتصادی مبارزه می کند، اطلاعات سپاه است که هم اکنون 2 شبکه بزرگ که یکی 65 هزار و دیگری 40 هزار میلیارد ریال بدهکار سیستم بانکی هستند را شناسایی و دستگیر کرده است.  
 
به گزارش ایرنا، سردار حسین نجات روز پنجشنبه در نخستین یادواره 39 شهید سازمان اطلاعات سپاه در استان بوشهر افزود: این شبکه ها با پرداخت رانت به برخی مسئولان و از راه غیر قانونی موفق به گرفتن این میزان وام از بانکها شده اند و توانسته اند با هزاران میلیارد تومان از پول ملت، برای خود کارخانه درست کنند. 

وی با اشاره به فعالیت اطلاعات سپاه در حوزه کنترل بر فضای مجازی گفت: 157 کانال تلگرامی که اقدام به اشتراک گذاری عکس و فیلم های غیر مشروع می کردند، شناسایی شدند. 

نجات بیان کرد: در صحبت با مدیران این کانالها 80 درصد آنها با ابراز پشیمانی از کار خود دست کشیدند و برخی از آنها نیز از طریق صحبت با خانواده هایشان متقاعد به توقف فعالیت خود در این کانالهای مستهجن شدند. 

وی یادآور شد: از مجموع 157کانال گرداننده گروه های تلگرامی مستهجن تنها 8 نفر راضی به توقف فعالیت خود نشدند که برای مبارزه با فساد اخلاقی در جامعه، نیروهای اطلاعات سپاه آنها را دستگیر کردند. 

دستگیری منافقانی که قصد عملیات تروریستی در راهپیمایی 22 بهمن داشتند 

وی در ارتباط با فعالیت سازمان اطلاعات سپاه در حوزه مرزهای ایران گفت: با اشراف اطلاعاتی بالای سپاه برخی از منافقانی که از کشورهای همجوار برای انجام عملیات تروریستی قصد ورود به ایران می کنند، پیش از انجام عملیات خرابکارانه دستگیر می شوند. 

نجات افزود: در راهپیمایی 22 بهمن امسال گروهی که قصد نفوذ به ایران و انجام عملیات تروریستی داشتند در دام نیروهای اطلاعات سپاه افتادند. 

وی در ارتباط با ارمغان امنیتی برجام گفت: امنیت ایران اگر حاصل برجام باشد، این برجام نیز در سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است. 

نجات اضافه کرد: علت اینکه آمریکا اصرار به مذاکره با ایران داشت، در سایه این بود که آنها پس از 10 سال تحریم علیه جمهوری اسلامی راه به جایی نبردند و فهمیدند که اگر مذاکره صورت نگیرد، شاید درصد غنی سازی اورانیوم در ایران از 20 درصد به 90 درصد نیز برسد. 

وی تاکیدکرد: امروز خواسته اصلی خانواده شهدا این است که مسئولان دربرابر دشمن سر خم نکنند و عزت مندانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ بکشند. 

نجات بیان کرد: ایران از ظرفیت مقابله با تحریم ها بخوبی برخوردار است و یکی از این راهها اجرایی کردن اقتصادمقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است. 

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: ایران مردمان خوبی دارد و برای نمونه در خوزستان با وجود مشکلات عدیده ریزگردها و برق و امثال آن مردم آنها را تحمل می کنند. 

نجات ادامه داد: مخبران اطلاعات همین مردم هستند که در هر جا که مورد مشکوکی را می بینند به نیروهای اطلاعاتی خبر می دهند. 

نجات یادآور شد: عربستان با شناسایی برخی از افراد معترض در خوزستان ومناطقی دیگر سعی بر استفاده از آنها علیه نظام جمهوری اسلامی دارد که با هوشیاری مردم و فعالیت شبانه روزی آنها راه به جایی نبرده و نمی برند. 

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه در باره شهدای این سازمان اظهارکرد: این شهیدان خائنان به کشور را تعقیب و آرامش را از آنها سلب کردند. 

وی بیان کرد: شهدای اطلاعات توطئه های فروانی از خائنان کشور را کشف و آنها را از مخفیگاه خود بیرون کشیدند تا مردم با آرامش خاطر زندگی کنند. 

نجات افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از محور اصلی در پیروزی ها، فعالیت اطلاعات سپاه بود که در برخی عملیات ها 1 تا 2 ماه پیش از آغاز عملیات، نیروهای این سازمان در زمینه کسب اطلاعات از سنگرهای دشمن اقدام می کردند. 

وی تاکید کرد: نیروهای اطلاعات سپاه از زبده ترین و پیچیده ترین نیروهای اطلاعات کشور هستند که هموار ارمغان آورنده آرامش برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. 

نجات بیان کرد: برای نمونه در جریان دستگیری عبدالمالک ریگی نیروی اطلاعات سپاه در کنار وی نشسته بود و هنگام برخاستن هواپیما از امارات، سپاه را در جریان این پرواز و آغاز عملیات نشاندن هواپیمای حامل ریگی در ایران قرار داد. 

وی یادآور شد: با این همه فداکاریهای شهدا امروز شایسته نیست در خانواده های آنها و جانبازان شاهد افراد بیکار باشیم باید ایجاد زمینه اشتغال آنها در اولویت قرار گیرد. 

سازمان اطلاعات سپاه در استان بوشهر 39 شهید به میهن و نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است. 

نظرات بینندگان