arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

یک دیپلمات کره‌شمالی مظنون به دست داشتن در قتل برادر "اون"

پلیس مالزی امروز چهارشنبه خواستار بازجویی از دو مظنون در پرونده قتل برادر رهبر کره‌شمالی شد که یکی از آنها دیپلمات سفارت کره‌شمالی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس مالزی امروز چهارشنبه خواستار بازجویی از دو مظنون در پرونده قتل برادر رهبر کره‌شمالی شد که یکی از آنها دیپلمات سفارت کره‌شمالی است.
 
به گزارش انتخاب،‌ پلیس مالزی نام یک مقام ارشد سفارت کره‌شمالی و یک کارمند خطوط هوایی کره‌شمالی را اعلام کرد که باید در روند تکمیل تحقیقات مرتبط با قتل کیم جونگ‌-نام در فرودگاه کوآلالامپور مورد بازجویی قرار بگیرند.
 
کیم جونگ‌-نام ۴۶ ساله برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی بود که دوشنبه گذشته در فرودگاه کشته شد. مقام‌های کره‌جنوبی و آمریکا معتقدند که این ترور به دست عوامل کره‌شمالی صورت گرفته است. کیم جونگ-نام از مخالفان صریح کنترل خانواده‌اش بر کره‌شمالی بود.
 
رئیس پلیس مالزی خواستار بازجویی از هیون کوانگ سانگ ۴۴ ساله، دبیر دوم سفارت کره‌شمالی است. این مقام همچنین خواستار بازجویی از کیم یوک ایل ۳۴ ساله شده که کارمند شرکت هواپیمایی دولتی کره‌شمالی موسوم به ایر کوریو است. به گفته این مقام‌، هر دوی آنها در مالزی هستند اما او اطلاعات بیشتری ارائه نکرد. رئیس پلیس مالزی گفت: این افراد به عنوان مطلع احضار شدند و امید داریم که سفارت کره‌شمالی همکاری کند در غیر اینصورت خودمان وارد عمل می‌شویم.
 
سفارت کره‌شمالی هنوز واکنشی نشان نداده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان