arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

بایرن به دنبال ممنوعیت روبنده

ایالت بایرن در جنوب آلمان اعلام کرد، این ایالت پوشش کامل صورت را در مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و حوزه‌های رای گیری ممنوع می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایالت بایرن در جنوب آلمان اعلام کرد، این ایالت پوشش کامل صورت را در مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و حوزه‌های رای گیری ممنوع می‌کند.
 
به گزارش انتخاب، این اقدام هفت ماه پیش از انتخابات فدرال صورت می‌گیرد که مساله اصلی مورد بحث درباره مهاجرت است و محافظه کاران بایرن در منطقه نگران این هستند که انتخابات را به حزب ضد مهاجرت "آلترناتیوی برای آلمان" ببازند.
 
یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی بایرن پس از آنکه دولت منطقه‌ای با پیش‌نویس قانون برای ممنوعیت پوشش کامل صورت برای کارمندان دولتی و در اماکن عمومی توافق کرد، گفت: ارتباطات فقط از طریق زبانی صورت نمی‌گیرد بلکه از طریق چهره‌، زبان صورت و بدن نیز صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: این بنیاد و نهاد ارتباطات ما با یکدیگر است و سنگ بنای دستورات و نظم دموکراتیک و آزادی‌های ماست. پوشاندن صورت با فرهنگ ارتباطات ما در تناقض است.
 
در دسامبر 2016، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خواستار ممنوعیت پوشش کامل صورت شد اگرچه این اقدام از نظر قانونی امکان پذیر است.
 
این اقدام پس از آن صورت گرفت که بیش از یک میلیون مهاجر که اکثرا مسلمان بودند در دو سال گذشته و همچنین با وجود نگرانی‌های شدید امنیتی پس از حملات اخیر افراط گرایان در سال گذشته میلادی وارد آلمان شدند.
 
وزیر امور داخلی ایالت بایرن همچنین اعلام کرد که انتظار دارد پارلمان منطقه‌ای بایرین که حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن دارای اکثریت در آن است، تا تعطیلات تابستانی این پیش‌نویس قانون را تصویب کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان