arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

اذعان معارضان سوری به نقش مخرب عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از معارضان دولت سوریه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان، اظهار داشت که این کشور به جای نیرو فرستادن به سوریه با روسیه همکاری کند.
 
به گزارش انتخاب، یکی از معارضان دولت سوریه در واکنش به اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان جانب احتیاط را در پیش گرفت و اظهار داشت که بهتر است عربستان با روسیه همکاری داشته باشد.

«حسین علول»، عضو حزب «منصة القاهرة» که از احزاب مخالف دولت سوریه به ریاست «احمد الجربا» است، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با تقدیر و تشکر از آنچه که وی آن را «تلاش‌های عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای از بین بردن تروریسم» نامید، گفت: اولویت در مقطع کنونی این است که مذاکرات سوری در ژنو به نتیجه برسد و و این مسئله در از بین بردن تروریسم تأثیر و کارایی بیشتری دارد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه سخنان تکراری خود و تلاش کشورش برای ایجاد ائتلاف و لشکرکشی به کشورها، به هنگام حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان با روزنامه زوددویچه این کشور مصاحبه کرده و گفته بود که عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس این آمادگی را دارند که نیروهای خود را به سوریه بفرستند.

این معارض سوری در پاسخ به این اظهارات عادل الجبیر اظهار داشت که این گونه اقدام‌ها که برخی کشورهای اسلامی نیز اظهار آمادگی کرده‌اند، منجر به افزایش اختلاف و دودستگی می‌شود.

وی ادامه داد: حضور نیروهای ویژه خلیجی به اختلاف و دو دستگی دامن خواهد زد و معارضان مسلح سوریه هرگاه احساس کنند که دوباره از سوی عناصر خارجی عربی و غربی مسلح مورد حمایت قرار می‌گیرند، آن‌ها از مسیر و روند ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه دور شده و به سمت استفاده از سلاح حرکت خواهند کرد؛ به ویژه در شرایط فعلی که همه به دنبال این هستند که برای خروج از تونل تاریک سوریه تلاش کنند.

حسین علول در ادامه افزود: بهتر است عربستان سعودی به جای هماهنگی با آمریکا، با روسیه همکاری کند؛ چرا که مسکو از اولین و بزرگترین حمایت کنندگان راه حل سیاسی در سوریه است.

این عضو حزب معارض منصه القاهره در چرایی این گفته‌ خود بیان داشت: تجربه به ما نشان داده است که آمریکا با راه حل‌های سیاسی موافق بوده و همراهی می‌کند؛ ولی بعد از مدتی عقب نشینی کرده و از سازمان‌های مسلح حمایت می‌کندو این چیزی است که دولت سوریه در مرحله آینده با آن موافق نیست.

منبع: فارس
نظرات بینندگان