arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

مذاکره وزیران نفت ایران و انرژی روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در نشست وزیران نفت ایران و انرژی روسیه تفاهم‌نامه‌هایی که ۲ ماه پیش در مورد توسعه میادین نفتی و گازی ایران و فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران به روسیه گفت‌وگو و امضا شد، بحث و بررسی می‌شود.

به گزارش انتخاب، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه قرار است تا دقایقی دیگر با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در طبقه پانزدهم وزارت نفت دیدار کند.

این گزارش حاکی است، اگرچه محورهای مذاکرات این دو وزیر اعلام نشده، اما ظاهراً این مذاکرات در ادامه مذاکرات 2 ماه گذشته وزرای نفت ایران و روسیه است که در مورد فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت ایران به روسیه و همچنین مذاکره در مورد توسعه برخی از میادین نفتی و گازی ایران که با شرکت گازپروم نفت روسیه صورت گرفته بود، انجام خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است، همچنین در سفر پیشین وزیر انرژی روسیه به ایران تفاهم‌نامه‌ گازی به منظور توسعه صنعت گاز ایران نیز امضا شده بود که ظاهراً در این جلسه این موارد پیگیری و نهایی خواهد شد.
 
اضافه می‌کند، هم‌اکنون به دلیل تأخیر وزیر نفت ایران این جلسه با حضور معاون بین‌الملل وزیر نفت و برخی از مدیران شرکت ملی نفت ایران پشت درهای بسته برگزار می‌شود که تا دقایقی دیگر بیژن زنگنه نیز به این جمع می‌پیوندد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان