arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

ملاقات نماینده‌چین در امور سوریه با جابری انصاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ویژه چین در امور سوریه،که برای رایزنی و تبادل‌نظر پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
به گزارش انتخاب، در این دیدار "شیه شیائو یوان" با مثبت ارزیابی کردن نشست‌های آستانه، شکل‌گیری سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه را اقدامی مفید در مسیر حل بحران سوریه برشمرد و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم جهت تداوم آتش‌بس تاکید کرد.
 
وی مبارزه با تروریسم را جزء مهمی از راه‌حل بحران سوریه دانست و افزود: اگر تروریست‌ها به درستی سرکوب نشوند آتش‌بس قابلیت اجراء نخواهد داشت.
 
فرستاده ویژه چین همچنین با تاکید بر روابط دیرینه و همه‌جانبه کشورش با ایران، بر تمایل پکن جهت تبادل‌نظر نزدیک و مستمر با تهران درباره مسأله سوریه تاکید کرد.
 
حسین جابری انصاری نیز گفت‌وگوهای آستانه را روندی با هدف تسریع در حل سیاسی بحران سوریه از طریق تثبیت آتش‌بس و حرکت به سمت مصالحه ملی در این کشور دانست و بر ضرورت تمرکز بر راه‌حل سیاسی و حرکت در مسیر صحیح و رو به جلو تاکید کرد.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، شکل‌گیری کمیته سه‌جانبه نظارت بر آتش‌بس و توافق سه کشور در خصوص آئین کار کمیته مزبور را از جمله دستاوردهای نشست آستانه یک و دو برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تثبیت آتش‌بس، راه برای تکمیل روند آشتی ملی و حل بحران سوریه گشوده شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان