arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

بروجردی:ترامپ تنها با ایران مشکل ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصمیمات اخیر ترامپ و هرج و مرجی که در حال حاضر در داخل آمریکا ایجاد شده، گفت: رئیس جمهور آمریکا نه تنها با ایران، بلکه با بسیاری از کشورها مشکل دارد.
 
به گزارش انتخاب، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین  در خصوص سیاست‌های دولت جدید آمریکا به ویژه تصمیم این دولت برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اظهار داشت: تصمیمات رئیس جمهور جدید آمریکا در این مدت آنقدر تصمیمات کج و معوجی بوده که خود آمریکا را دچار مشکل کرده است.
 
وی با اشاره به فرمان ترامپ در خصوص ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران عنوان کرد: به عنوان مثال همین فرمان در خود آمریکا با واکنش‌های تندی مواجه شد و دادستان این فرمان را لغو و رئیس جمهور دادستان را برکنار کرد و بعد یک قاضی ارشد دوباره منع را برقرار کرد یا اینکه ترامپ با فرمانی تمام سفرای آمریکا را برکنار کرد و مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا به صورت دسته جمعی استعفا دادند و همه این اتفاقات نشان دهنده این است که یک بلبشو (هرج و مرج) در داخل آمریکا به وجود آمده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیاست خارجی نیز آمریکا با کشورهای مهمی همچون چین و مکزیک که همسایه این کشور است، دچار چالش شده و بحث احداث دیوار بین آمریکا و مکزیک را مطرح کرده است.
 
بروجردی با تاکید بر اینکه آمریکای ترامپ آمریکایی نیست که تنها با ایران مشکل داشته باشد، گفت: ترامپ نه تنها با بسیاری از کشورها مشکل دارد، بلکه در خود آمریکا نیز دچار مشکل شده است و نماد آن تظاهراتی است که به طور مرتب در آمریکا برگزار می‌شود و مخالفت‌هایی که در داخل آمریکا و اروپا با سیاست‌های ترامپ صورت می‌گیرد.
 
وی در خصوص انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس خاطرنشان کرد: جبهه اسلامی و کشورهای اسلامی باید به طور یکپارچه در مورد این موضوع تصمیم گیری کنند و پیشنهاد نبیه بری در مورد این موضوع و اینکه اگر آمریکا این کار را انجام دهد آنها نیز سفرای خود را از واشنگتن فرابخوانند، پیشنهادی منطقی است که می‌شود روی این موضوع کار کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان