arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

مالزی: علت مرگ برادر رهبر کره شمالی هنوز مشخص نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مقام‌های وزارت بهداشت مالزی امروز سه‌شنبه اعلام کرد، هنوز علت مرگ مردی که گمان می‌رود کیم جونگ-نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی باشد،‌ مشخص نشده است.
 
به گزارش انتخاب، این مقام وزارت بهداشت مالزی همچنین تاکید کرد که هویت مقتول هنوز مشخص نیست و هنوز هیچ فردی هم برای تحویل گرفتن جسد مراجعه نکرده است.
 
گمان می‌رود کیم جونگ‌-نام، برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی دوشنبه گذشته ظاهرا به دلیل آنچه مسمومیت خوانده شد، در فرودگاه کوآلالامپور مرده باشد. شایعات بسیاری مبنی بر سفر کیم هان-سول، پسر نامبرده به مالزی برای تحویل گرفتن جنازه پدرش منتشر شده است. همزمان مالزی تاکید دارد که علت مرگ هنوز مشخص نیست.
 
به گفته وزارت بهداشت مالزی، ‌نتایج آزمایش‌ها هنوز آماده نشده است. به گفته مدیرکل وزارت بهداشت مالزی،‌ آزمایش‌های کالبد شکافی هیچ مدرکی دال بر حمله قلبی متوفی و یا وجود جراحت روی بدن او نشان را نمی‌دهد. پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر مسمولیت متوفی با سوزن‌های آلوده منتشر شده بود. این مقام وزارت بهداشت مالزی گفت که مشاهدات اولیه هیچونه اثری از فرو رفتن سوزن یا جسم تیز در بدن کیم یا مرگ در اثر سکته قلبی را نشان نداده است اما موضوع مسمومیت احتمالی او در دست بررسی است. او گفته است تا زمان دریافت گزارش آزمایشگاهی، نمی‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
 
مرگ کیم جونگ-نام محل مناقشه دولت مالزی و کره‌شمالی شده است؛ کوآلالامپور از تحویل جنازه به پیونگ یانگ امتناع می‌کند و به رغم مخالفت کره‌شمالی، کالبد شکافی انجام داده است.   
 
مدیرکل وزارت بهداشت مالزی امروز تاکید کرد، سفارت کره‌شمالی قرار بوده سوابق پزشکی و یا دندان‌ پزشکی متوفی را برای شناسایی او تحویل دهد اما این اقدام هنوز انجام نشده است. این مقام در پاسخ به این پرسش که آیا فرد متوفی کیم جونگ-نام است، گفت: نمی‌دانیم! تا زمانی که هیچ فردی برای دریافت جنازه اقدام نکند، جنازه اینجا می‌ماند و منتظر نتایج آزمایشگاه می‌شویم.
 
وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شناسایی چهره صورت گرفته و یا اینکه سفیر کره‌شمالی متوفی را دیده است یا خیر گفت:‌ بله آن جزو مراحل بعد از کالبد شکافی است که به دنبال شناسایی صورت، خال و زخم خواهیم بود. برای شناسایی یک فرد، باید سوابق پزشکی و دندان پزشکی متوفی را با اثر انگشت، دی ان ای و نیز شناسایی چهره و سایر موارد تطبیق دهیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان