arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

موگابه: با ترامپ احساس مشابهت می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور زیمبابوه می‌گوید هیچ مشکلی با ملیت گرایی رئیس‌جمهور جدید آمریکا ندارد بلکه شباهت‌های با او نیز احساس می‌کند.
 
به گزارش انتخاب، روبرت موگابه، رئیس‌جمهور زیمبابوه گفته است که خودش هیچ مشکلی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا و ملیت گرایی او ندارد بلکه درباره کشورش احساسی مشابه دارد.
 
این سیاستمدار ۹۳ ساله همچنین تاکید کرد که باید فرصتی به ترامپ داده شود تا ثابت کند "رهبر خوبی" است و سیاست‌هایش هم باید در طول زمان دیده شود.
 
موگابه همچنین اظهار کرد که با تمام این تفاسیر به هیچ وجه انتظار نداشته است که این غول تجاری بتواند هیلاری کلینتون را در انتخابات شکست دهد.
 
وی در این باره توضیح داد: من از انتخاب ترامپ شوکه شدم اما دوست هم نداشتم که کلینتون پیروز شود. وقتی ترامپ رئیس‌جمهور شد از یکسو او این شعار را مطرح می‌کرد که آمریکا برای آمریکاست و آمریکا برای آمریکایی‌هاست. در این مساله با او موافقم. زیمبابوه برای زیمبابوه‌ای‌هاست.
 
رئیس‌جمهور زیمبابوه در ادامه اظهاراتش برای همکاری با ترامپ ابراز آمادگی کرد و همزمان تاکید کرد که امیدوار است چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا موجب بازیابی روابط میان آمریکا و زیمبابوه شود.
 
زیمبابوه از سال ۲۰۰۱ از سوی آمریکا تحریم شده است؛ تحریم‌هایی که ۴۲ میلیارد دلار برای این کشور هزینه داشته است و اکنون موگابه امید دارد ترامپ این تحریم‌ها را لغو کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان