arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

العبادی: هیچ نیروی خارجی در عراق با داعش نمی‌جنگد/ ماتیس: ارتش عراق قدرت نظامی بالایی دارد

نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که هیچ نیروی خارجی بر روی خاک عراق با داعش نمی‌جنگد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که هیچ نیروی خارجی بر روی خاک عراق با داعش نمی‌جنگد.

به گزارش انتخاب، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت حمایت بین‌المللی از عراق در جنگ علیه تروریسم تأکید کرد و گفت: هیچ نیروی خارجی بر روی خاک عراق با داعش نمی‌جنگد و تنها مشاورانی در عراق وجود دارند. این نیروهای عراقی هستند که با داعش می‌جنگند و به پیروزی‌هایی دست می‌یابند.

وی تأکید کرد: ما بر توانایی خود برای شکست داعش تأکید داریم. ما در لحظه سرنوشت‌سازی برای آزادی شهرهایمان هستیم و لازم است حمایت از عراق ادامه داشته باشد.

ماتیس نیز بر حمایت کامل کشورش از عراق در جنگ علیه تروریسم و زمینه‌های دیگر تأکید کرد و گفت: حضور ما در عراق برای تأکید بر ادامه روابط میان دو کشور و حمایت از عراق بعد از مرحله داعش است.

وزیر دفاع آمریکا پیشروی بزرگ ارتش عراق طی دو سال گذشته را ستود و گفت: ارتش عراق وجهه بسیار خوبی در داخل و خارج دارد و برخی پیروزی‌های ارتش عراق و دفاعشان از غیرنظامیان در رسانه‌های جهانی منعکس نشده است.

ماتیس سطح عملیات علیه داعش در عراق را "خوب" توصیف کرد و گفت: جنگ علیه داعش طولانی خواهد بود.

وی گفت: ارتش عراق از توانایی‌های نظامی بالایی برخوردار است. ما برای دوره‌ای در عراق باقی خواهیم ماند تا از ارتش عراق حمایت کنیم.

در نشست ماتیس و العبادی در بغداد درباره تقویت روابط میان دو کشور در زمینه‌های نظامی و امنیتی و جنگ علیه داعش و عملیات غرب موصل بحث و گفتگو شد.

نیروهای عراقی پیشتر شرق موصل را آزاد کردند و اخیرا عملیات غرب موصل را آغاز کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان