arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

ایا اخبار استامینوفن های کشنده صحت دارد ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون غذا و داروی کردستان گفت: مردم شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشنده بودن قرص های استامینوفن با نام های دگلوفین یا باکلوفن را باور نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، دکتر کامبیز حسن زاده در اعلام کرد: اخیراً شایعه‌ای در خصوص استامینوفن‌های کشنده در فضای مجازی و شبکه ‌های غیر رسمی مجدداً منتشر شده است که متن این پیامک بدین شرح است "طبق اطلاعیه بیمارستان الزهرا قرص استامینوفن جدیدی وارد بازار شده است که در زیر آن به صورت ریز نوشته شده «دگلوفین یا باکلوفن» به هیچ وجه استفاده نکنید که ظرف مدت 72 ساعت سبب مرگ می‌شود".

 

دکتر حسن زاده خاطر نشان کرد: این شایعه مانند برخی موارد مشابه، از مدتها قبل و در دوره های مختلف زمانی منتشر می شود و متأسفانه کاربران بدون کوچکترین بررسی به انتشار آن دامن می زنند. همچنین افزود کلیه اشکال دارویی استامینوفن که با نامهای تجاری مختلف در داروخانه های کشور توزیع می شوند مورد تأیید وزارت بهداشت می باشند.

وی در ادامه افزود: مردم اینگونه شایعات را دنبال نکنند، چرا که هر گونه اطلاعیه دارویی فقط باید از طرف سازمان غذا دارو اعلام گردد.
نظرات بینندگان