arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

افشای جزئيات تازه از ترور رفيق حريري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'مي خنسا' حقوقدان و فعال حقوق بشر لبنان به همراه 'يورگن كلوبل' نويسنده آلماني، كنفرانس مطبوعاتي را با عنوان 'اسناد و ادله براي كشف حقيقت ترور حريري' در هتل 'گاليريا' لبنان برگزار كرده و طي آن جزئيات تازه اي در خصوص ترور 'رفيق حريري' نخست وزير اسبق لبنان را افشا كردند.

به گزارش انتخاب به نقل از ايرنا، خنسا در اين كنفرانس كه امروز (شنبه) برگزار شد، گفت: خانم 'بايتريس وربر داهيلين' رييس دادگاه جنايي بين المللي بعد از جنگ 33 روزه به لبنان آمده و از 'فؤاد سنيوره' نخست وزير وقت لبنان خواست تا به وي اجازه دهد تا اين دادگاه، اسراييل را به خاطر جنايت هايش در لبنان تحت پيگرد قرار دهد ولي فؤاد سنيوره اين درخواست را رد كرده است و اين چيزي است كه داهيلين شخصا به من اطلاع داده است.

يورگن كلوبل نويسنده كتاب' دلايل سري در ترور حريري' نيز در اين كنفرانس، اسناد صادره از سوي دفاتر اطلاعاتي فرانسه و دستگاه هاي اطلاعاتي ديگر كشورها را نشان داد كه به وسيله آن كيفرخواست تنظيم و صادر شده است.

وي همچنين در اين كنفرانس تأكيد كرد كه چطور 'ديتليف ميليس' قاضي آلماني در تمامي مسايل از شاهدان دروغين استفاده مي كرده است و چگونه وي با همدستي با دستگاه اطلاعاتي فرانسه در گذشته با به كارگيري شاهدان دروغين، شخصيت هاي جهاني مخالف با امپراليسم بين المللي را محاكمه كرده است.

اين نويسنده آلماني با اشاره به موضوع قطع شبكه تلفن همراه كمي قبل و بعد از ترور رفيق حريري گفت: من برخلاف گزارش'سيرج برامرتز' رييس دوم كميته تحقيق معتقدم كه قطع شبكه تلفن همراه و پارازيت ها عمدي بوده و علت آن وجود هواپيماي اسراييلي 'آواكس' در خلال ترور حريري بوده كه باعث از كارافتادن تلفن همراه شده است.
وي افزود: خانم 'تارا تودا' مهندس مخابرات آمريكايي صبح ترور حريري در تاريخ 14 فوريه 2005 ميلادي وارد لبنان شده و در عين المريسه (منطقه ترور) و سپس در منطقه حمرا بعد از ترور ديده شده است. وي در حال حاضر با اسم مستعار در اسراييل زندگي مي كند و از نزديكان مسؤولان اسراييلي است.
اين نويسنده آلماني 'گيرهارد ليمان' معاون دادگاه حريري را مجرم دانست.
گفتني است دادگاه حريري بعد از ترور رفيق حريري در سال 2009 ميلادي تشكيل شد. اين دادگاه ابتدا با به كارگيري شاهدان دروغين ابتدا سوريه را متهم به دست داشتن در اين ترور كرد و در حال با صدور كيفرخواست خود و با متهم كردن 4 تن از اعضاي حزب الله اين حزب را مورد هدف خود قرار داده است.
نظرات بینندگان