arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

خطر جدی محرومیت بیخ گوش پرسپولیس/ وکیل مانوئل ژوزه حتی حاضر به مذاکره نیست!

سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید این باشگاه هیچ توافقی با مانوئل ژوزه برای پرداخت شش میلیارد تومان نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید این باشگاه هیچ توافقی با مانوئل ژوزه برای پرداخت شش میلیارد تومان نداشته است.

به گزارش انتخاب؛ علی اکبر طاهری درباره مباحث مختلفی  پیرامون باشگاه پرسپولیس به صحبت پرداخت. او درباره ادعای سایت عربستانی مبنی بر فروش بلیت بازی پرسپولیس و الهلال به یک شیخ عمانی، اظهار کرد: این خبر از بیخ و بنیان کذب است.

در ادامه گفت‌وگو با سرپرست باشگاه پرسپولیس را می‌خوانید:

* روز گذشته (شنبه) جلسه‌ای را با برانکو ایوانکوویچ برگزار کردید، در این جلسه چه مباحثی مطرح شد؟

 ما در طول هفته‌ بارها با سرمربی تیم‌مان نشست برگزار می‌کنیم. درباره مباحث مختلفی از جمله شرایط تیم، مشکلات موجود و همین طور راه‌های حل مشکلات صحبت می‌کنیم. این جلسه هم قبل از سفر تیم برگزار شد و طبق معمول درباره همه مباحث تیم صحبت کردیم و در اواخر بحث‌مان هم درباره تیم ملی حرف زدیم.

* آیا در این جلسه درباره حل اختلاف برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش صحبتی به میان آمد؟

بگذارید واضح در این‌باره صحبت کنیم. اختلافی میان برانکو و آقای کی‌روش وجود ندارد. آن چیزی که مطرح است بیشتر به خاطر تفاوت نظرها است. یک مربی نظرش و نقد فنی ‌اش را مطرح کرده و فکر نمی‌کنم به خاطر این مسائل اختلافی وجود داشته باشد. مثل این می‌ماند که شما از باشگاه پرسپولیس انتقاد کنید. ما هم این انتقاد را می‌پذیریم. بنابراین برانکو و کی‌روش با هم اختلافی ندارند که بخواهیم این اختلاف را حل کنیم.

* امروز آقای کاشانی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها عنوان کرده بود که اختلاف کی‌روش و برانکو حل  شده است. پس شما این موضوع را تایید می‌کنید؟

همان طور که گفتم اختلافی وجود نداشته است که بخواهد حل شود. بیشتر تفاوت نظرها بوده است. البته در این موضوع فدراسیون فوتبال و همین طور مسئولان مربوطه باید اظهار نظر دقیقی داشته باشند. از نظر ما که هیچ گونه اختلافی وجود ندارد. ما به عنوان باشگاه پرسپولیس حمایت خود را از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران اعلام می‌کنیم و بر این باوریم الان هم که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند به نوعی یک تیم‌ ‌ملی هستند، زیرا آنها هم نماینده ایران محسوب می‌شوند.

* البته امروز خبری هم در بعضی از نشریات منتشر شد مبنی بر این که فدراسیون فوتبال پاسپورت بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس را برای اخذ ویزای قطر دریافت نکرده است و این به این معنا است که ملی‌پوشان پرسپولیس به تیم‌ ‌ملی دعوت نمی‌شوند.

من اطلاعی از این موضوع و انتشار این گونه اخبار ندارم و نمی‌توانم اظهار نظری در این مورد داشته باشم.

* درباره آخرین وضعیت پرونده مانوئل ژوزه هم صحبت کنید. آیا این شایعه صحت دارد که باشگاه پرسپولیس با ژوزه بر سر پرداخت شش میلیارد تومان  توافق  کرده است؟

خیر. هیچ توافقی با ژوزه نکرده‌ایم. اصلا بحث توافق مطرح نیست، زیرا وکیل او تا به امروز حاضر به گفت‌وگو درباره این موضوع نشده است. این شایعه صحت ندارد. پرونده مانوئل ژوزه در حال‌ بررسی است و ما هم تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا کمترین آسیب به باشگاه وارد شود.

* پس از این که رای دادگاه صادر شود، قاعدتا باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت مبلغی خواهد شد، آیا برای تامین این پول که شاید سنگین هم باشد، فکری کرده‌اید؟

با توجه به شرایطی که باشگاه دارد ما درآمدی به جز سامانه هواداری نداریم. به همین دلیل تا به امروز با کمک این هواداران تمام هزینه‌های جاری تیم را پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم که آنها با ورود به موقع به این سامانه ما را در تامین این پول کمک کنند تا تهدیدی متوجه باشگاه پرسپولیس نشود.

* روز گذشته آقای اسدی در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشتند عنوان کردند که پرسپولیس یازده پرونده در فیفا دارد. جدیدا رایی به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده است؟

چرا. به تازگی هم با مشکلات بازیکنان سابق روبرو هستیم. روز گذشته  برای پرونده پرویچ رای صادر شد و به باشگاه آمد و ما محکوم به پرداخت 40 هزار دلار شدیم که اگر این پول را پرداخت نکنیم باشگاه متوجه محرومیت‌هایی خواهد شد. متاسفانه در حال‌ حاضر مشکلات مالی داریم و در پرداخت هزینه‌های جاری با مشکل مواجه هستیم،  ولی تلاش می‌کنیم که این پول را پرداخت کنیم تا محرومیتی متوجه باشگاه نشود.

* یعنی تنها درآمد باشگاه پرسپولیس این روزها سامانه هواداری است؟

بله. فقط از سامانه هواداری درآمد داریم. متاسفانه سازمان صدا و سیما هیچ کمکی نمی‌کند. درآمدی هم تا به حال از تبلیغات محیطی نداشته‌ایم. از بلیت فروشی هم یک ریال به ما نمی‌دهند. با وجود این که آقای مهدی تاج بارها و بارها دستور موکد داده‌اند که بلیت فروشی به باشگاه واگذار شود، اما به خاطر قراردادی که با یک شرکت وجود دارد اجازه نمی‌دهند که خودمان بلیت فروشی کنیم و به همین خاطر ریالی به ما نمی‌رسد. باشگاه هم یک شرکت دولتی محسوب می‌شود، اما دولت هم کمکی به ما نمی‌کند. امیدوارم که مسئولان بالا دستی هر چه‌ زودتر به این مشکلات ما برسند و ما را کمک کنند.

* آقای طاهری! خیلی از رسانه‌ها پس از بازی به میکسد زون ورزشگاه می‌آیند تا با بازیکنان مصاحبه بگیرند. اما آنها می‌گویند که ‌اسپانسر عنوان کرده مصاحبه نکنند، چرا این گونه است؟

بگذارید در این مورد مساله‌ای را مطرح کنم. خیلی‌ها تصور می‌کنند همراه اول می‌گوید که بازیکنان با رسانه‌ها مصاحبه نکنند، اما در واقع این گونه نیست. شرکتی که کار اجرایی را بر عهده دارد گاهی اوقات اجازه نمی‌دهد بازیکنان در میکسد زون مصاحبه کنند و این به همراه اول هیچ ارتباطی ندارد. این شرکت تا به حال کمک‌های زیادی به باشگاه پرسپولیس انجام داده است.

* در مورد جدایی بازیکنان اوکراینی مباحث زیادی مطرح شد. خیلی‌ها نگران هستند که در آینده این بازیکنان هم شکایت کنند و مشکلاتی را برای باشگاه به وجود بیاورند.

زمانی که قصد داشتیم قرارداد این بازیکنان را فسخ کنیم یک فرایند را طی کردیم و با بررسی‌هایی که واحد حقوقی باشگاه انجام داد به طور کامل قرارداد این بازیکنان را فسخ کردیم تا آنها دیگر در آینده نتوانند شکایتی کنند. مطمئن باشید که این بازیکنان اوکراینی در آینده نمی‌توانند مشکلی برای باشگاه ایجاد کنند. ما قرارداد آنها را به صورت قانونی فسخ کرده‌ایم.

* امروز یکی از رسانه‌های عربستانی خبری را منتشر کرد مبنی بر این که باشگاه پرسپولیس در قبال دریافت 250 میلیون تومان بلیت‌های دیدار تیمش برابر الهلال را به یک شیخ عمانی فروخته است. این خبر را تایید می‌کنید؟

این خبر کذب است. چرا باید چنین کاری را کنیم؟ ما در عمان کارهای اجرایی فروش بلیت را به یک ایرانی دادیم تا بلیت‌ها را به ایرانیان مقیم این کشور بفروشد. آن فرد هم ایرانی است و ما هم قرار نیست که 250 میلیون تومان بگیریم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان