arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

نگرانی اسرائیل از یك انتصاب امنیتی در لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران دیپلماتیك نوشت:

منابع امنیتی اسرائیل از انتصاب احتمالی ژنرال عباس ابراهیم معاون اطلاعات ارتش به سمت رئیس سازمان امنیتی لبنان ابراز نگرانی كردند.


منابع امنیتی اسرائیل انتخاب عباس ابراهیم به ریاست سازمان امنیتی لبنان را به واسطه نزدیكی وی به حزب الله؛ پیروزی بزرگی برای مقاومت لبنان عنوان كرده اند كه می تواند منافع این رژیم در لبنان را به خطر اندازد. اهمیت این انتصاب تا آنجاست كه منابع صهیونیستی گفته اند تاكنون سابقه نداشته كه پستی با چنین درجه اهمیت به یك چهره نزدیك به حزب الله واگذار نشده بود.


از نگاه اسرائیل اهمیت این ماجرا در آنجاست كه انتصاب عباس ابراهیم از سوی نجیب میقاتی به این سمت می تواند فعالیت های اطلاعاتی لبنان را در سیطره حزب الله درآورد و در نهایت به حامیان غرب در لبنان و در راس آنها جریان 14 مارس و نیز فعالیت های جاسوسی اسرائیل ضربات جبران ناپذیری وارد آورد.


سمت ریاست سازمان اطلاعاتی لبنان پیش از این در اختیار اهل سنت و مسیحیان لبنان بوده و عباس ابراهیم اولین چهره شیعه ای است كه به این پست دست پیدا می كند. جالب اینجاست كه میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان در تازه ترین اظهارات خود از چهره هایی چون سعد حریری و جع جع خواسته تا از عباس ابراهیم حمایت كنند. با این وجود اما در محافل لبنان گفته می شود حریری و جع جع عباس ابراهیم را چهره حزب الله خوانده و از حمایت وی سرباز زده اند.


گزارش منابع صهیونیستی حاكی است كشورهای عربی منطقه هم به شدت نسبت به انتصابات امنیتی لبنان حساس شده اند.

نظرات بینندگان