arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

ترامپ: برخی رسانه‌های خبری آمریکا دشمن مردم هستند

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنشی بسیار عجیب نسبت به سازمان‌های خبری این کشور در حساب توئیتر خود نوشت: برخی رسانه‌های آمریکای دشمن مردم آمریکا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنشی بسیار عجیب نسبت به سازمان‌های خبری این کشور در حساب توئیتر خود نوشت: برخی رسانه‌های آمریکای دشمن مردم آمریکا هستند.
 
به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، حتی با توجه به استانداردهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به خبرنگاران و کسانی که روز پنجشنبه بیشتر زمان کنفرانس خبری 77 دقیقه‌ای این مقام آمریکایی را به انتقاد از خود صرف کردند، این پیام توئیتری ترامپ را می‌توان تشدید حملات وی علیه رسانه‌ها دانست.
 
این پیام به سرعت پاک شد اما 16 دقیقه بعد رئیس‌جمهور آمریکا نسخه‌ای بازنویسی شده آن را منتشر کرد. او در این پیام خود از پنج سازمان رسانه‌ای شامل شبکه سی ان ان، ان بی سی، نیویورک تایمز، ای بی سی، و سی بی اس به عنوان دشمنان مردم آمریکا یاد کرد.
 
ترامپ از این رسانه‌ها مانند اپوزیسیونی علیه دولتش یاد می‌کند و شبکه‌های خبری را به زیر سوال بردن دستورالعمل‌های وی متهم می‌کند اما زبانی که ترامپ برای حمله روز جمعه خود به این رسانه‌ها انتخاب کرد معمولان از سوی سران کشورها برای حمله به دولت‌ها و سازمان‌های خارجی استفاده می‌شود. لحن وی همچنین یادآور زبان اتوکرات‌های است که به دنبال کوچک کردن مخالفان هستند. با توجه به رفتارهای رئیس‌جمهور جدید آمریکا مورخان شباهت‌هایی را میان ترامپ و ریچارد نیکسون می‌بینند؛ نیکسونی که در سال 1972 نیز رسانه‌ها را دشمن خطاب کرده بود. ترامپ و مشاوران ارشد وی قاطعانه معتقدند که رسانه‌ها به دلیل شکست در پیش‌بینی ظهور سیاسی وی اعتبار خود را از دست داده‌اند.   
 
ترامپ در واقع به نوعی در تلاش است تا رسانه‌ها و مردم را در مقابل هم قرار دهد. آنچنان که در نظرسنجی اخیر تیم ریاست جمهوری از حامیان ترامپ خواسته شده تا به "نقش خود در مبارزه علیه رسانه‌های مهاجم" عمل کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان