arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
سلیمی نمین در تلویزیون:

پس از 88، رهبری از احمدی نژاد می خواست در جلسات مجمع شرکت کند، اما او می گفت، تا آیت الله هاشمی تغییر نکند، به آنجا نمی روم / رهبری میخواست افراد را داخل نظام برگرداند، اما احمدی نژاد می خواست از نظام بیرون کند / قطع سخنرانی سیدحسن آقا در مرقد امام از سوی احمدی نژاد کار زشتی بود / مرتضوی آدم فرصت طلبی است

سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در شبکه ی افق با اشاره به حوادث 88 گفت: ایا تحریک صورت نگرفت؟ کسانی که ابهامات {مربوط به انتخابات} به انها منتقل شد، کاری برای تحریک انها صورت نگرفت؟ کاری که اقای مرتضوی کرد واقعا متعلق به نظام بود؟ بالاخره ما باید یک زمانی رابطه اینها را با نظام روشن کنیم، اینها ادم های فرصت طلبی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از 88، رهبری از احمدی نژاد می خواست در جلسات مجمع شرکت کند، اما او می گفت، تا آیت الله هاشمی تغییر نکند، به انجا نمی روم / قطع سخنرانی سیدحسن آقا در مرقد امام از سوی احمدی نژاد کار زشتی بود / مرتضوی آدم فرصت طلبی بود

عباس سلیمی نمین با حضور در صداوسیما به شدت از احمدی نژاد و نقش او در وقایع 88 انتقاد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در شبکه ی افق با اشاره به حوادث 88 گفت: ایا تحریک صورت نگرفت؟ کسانی که ابهامات {مربوط به انتخابات} به انها منتقل شد، کاری برای تحریک انها صورت نگرفت؟ کاری که اقای مرتضوی کرد واقعا متعلق به نظام بود؟ بالاخره ما باید یک زمانی رابطه اینها را با نظام روشن کنیم، اینها ادم های فرصت طلبی هستند.

وی با اشاره مجدد به سعید مرتضوی افزود: کسانی که در واقع یک نوع نقش واسطه گری دارند و در هر جایی سرویس های واسطه گری انجام می دهند، فاجعه بوجود می اورند. اینها باید رابطه شان با نظام تبیین شود. درحالیکه این اتفاقاتی {که اینها رقم زدند} ربطی به نظام ندارد.

سلیمی نمین ادامه داد: آیا موضع گیری های احمدی نژاد موضع گیری نظام بود یا خیر؟ درحالیکه رهبری سعی می کردند این پیام را به بسیاری از خواصی که معطل مانده بودند، بدهند که برگردند، پیام احمدی نژاد این بود که برگردند یا خیر؟

وی افزود: کاری که آقای احمدی نژاد در مراسم رحلت حضرت امام در هنگام سخنرانی سیدحسن آقای خمینی انجام دادند و نگذاشتند ایشان سخنرانی کند کار زشتی بود.

در این هنگام، مجری صداوسیما به سرعت سخنان سلیمی نمین را قطع کرد و در دفاع از احمدی نژاد برآمد و گفت: نباید طوری سخن گفته شود که مردم فکر کنند، دعوای شخصی دارید.

سلیمی نمین افزود: نظام دنبال این بود که افراد را برگرداند، اما آقای احمدی نژاد اصرار داشت که انها را به آنطرف تر سوق دهد.

وی اضافه کرد: رهبری چندین بار به آقای احمدی نژاد تذکر دادند که به جلسه مجمع بروند، اما آقای احمدی نژاد می گفتند رئیس مجمع باید تغییر کند تا من بروم. خب ایا این تدبیر رهبری را ضتعیف می کرد یا حرکتی در مقابل رهبری بود؟ رهبری میخواست افراد را داخل نظام برگرداند، این می خواست از نظام بیرون کند.

نظرات بینندگان