arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

برانکو: دربی را دقیقه 2 و به دلیل 2 اشتباه باختیم/اولین بار نیست که رحمتی از این کارها می‌کند

سرمربی پرسپولیس می‌گوید:«افسوس می‌خورم که نتوانستیم دل هواداران را شاد کنیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرمربی پرسپولیس می‌گوید:«افسوس می‌خورم که نتوانستیم دل هواداران را شاد کنیم.»

به گزارش انتخاب؛برانکو ایوانکوویچ یک روز پس از شکست مقابل استقلال در حاشیه تمرین تیمش گفت:«وقتی یک یک مسابقه را می بازید همه آن را زیر ذره بین می گذارند.من به بازیکنانم گفتند که فوتبال همه اش برد نیست.به آنها گفتم که باخت هم وجود دارد.حالا باخت ما مقابل استقلال رقم خورد.با این حال من نمی‌توانم از بازیکنانم انتقاد کنم و به آنها ایراد بگیرم، چون آنها تلاش خود را کردند.»

او با بیان اینکه بازی را در 2 دقیقه و به خاطر 2 اشتباه باختند ادامه داد:«ما بازی را در دو دقیقه و به خاطر دو اشتباه باختیم. اشتباه از جانب ما بود و آنها استفاده کردند. در نیمه دوم عملاً روی یک دروازه بازی می‌شد، ما شانس برای گلزنی داشتیم و حتی به تیر دروازه هم زدیم، اما وقتی گل نزنید، گل می‌خورید. اکنون زمان افسوس خوردن نیست و ما خودمان را برای بازی با سپاهان آماده می‌کنیم. چیزی که برای همه ما افسوس دارد این است که نتوانستیم به هواداران‌مان شادی را هدیه کنیم. آنها نشان دادند که همیشه پشت ما هستند و در هر حالتی از ما حمایت می‌کنند. ما تلاش‌مان را می‌کنیم و اهداف‌مان هم کاملاً مشخص است.»

خبرنگاری به برانکو گفت که چند سال قبل مرفاوی هم پیش از یکی از دربی‌ها به 12 امتیاز اختلاف مغرور شده بود.آیا شما هم این غرور را داشتید که برانکو گفت:«این غرور نیست. واقعیت است که ما صدر جدول هستیم و این دومین باخت ما در طول فصل بود. ما یک بازی به ذوب‌آهن باختیم در شرایطی که مستحق شکست نبودیم. ما هیچ وقت ناامید نمی‌شویم و راه‌مان را ادامه می‌دهیم. حریف بعدی ما سپاهان است که باوجود نتایج ضعیف گذشته، تیم قدرتمندی است. ببینید که اکنون شرایط‌مان نسبت به تراکتورسازی چگونه است، اما معتقدم تا قهرمان نشویم، چیزی تمام نشده است.»

او در پاسخ به سوال دیگری که آیا اشتباه نکردید که از احمدزاده و ماهینی در پست های غیر تخصصی استفاده کردید این واکنش را نشان داد:«خب مسلماً کامیابی‌نیا در هافبک دفاعی بهتر از ماهینی است، همان‌طور که در سمت راست ماهینی بهتر از کمال عمل می‌کند. با این حال مشکلاتی پیش می‌آید که مجبور می‌شوید تنها راه را انتخاب کنید. من کاملاً از ماهینی و فرشاد راضی هستم. شما بدانید ما با استقلال بازی کردیم. تیمی که خیلی خوب است و بازیکنان خوبی دارد. طبیعی است آنها هم باید کار می‌کردند و فقط ما در زمین نبودیم، اما باز تکرار می‌کنم در نیمه دوم استقلال از نیمه هم رد نشد. ما در زدن ضربات آخر آرامش نداشتیم، اما در این بازی‌ها از شانس نیم‌بند هم باید بهره برد، همان‌طور که استقلال استفاده کرد.»

سرمربی پرسپولیس در واکنش به مسائل حاشیه ای در این دربی گفت:«در مورد قضاوت داوران بگویم که آنها در این بازی عالی قضاوت کردند. اینکه گفته می‌شود یک دقیقه یا دو دقیقه وقت اضافه کمتری گرفته شد به من ارتباطی ندارد، اما یک موضوع که باید بگویم این است که مهدی رحمتی بار نخستش نیست که این کارها را انجام می‌دهد.»

اما واکنش پروفسور به درگیری بین مسلمان و طارمی:«من نمی‌دانم در مورد چه مسائلی صحبت می‌کنید، اما آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که ما برای هواداران‌مان بازی می‌کنیم. هر تلاشی که می‌کنیم برای این است که آنها راضی باشند. من بابت اتفاقی که دیروز رخ داد و بازی را واگذار کردیم به خاطر هواداران غمگین هستم. به بچه‌ها هم گفته‌ام که باید شرایط را درک کنند، من ندیدم کسی دعوا کند و هواداران هم در پایان مسابقه با قلب‌شان ما را تشویق کردند که بسیار ارزشمند بود.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین راجع به پست اینستاگرامی مهدی طارمی که در آن اعلام کرده هیچ هوادار و پیشکسوتی حق اعتراض به پرسپولیس را ندارد چرا که این تیم صدرنشین است، این واکنش را نشان داد:« من نمی‌دانم این مسائل چیست و آنها را پیگیری نمی‌کنم. من فقط صفحه اینستاگرام خودم را دارم و هر چند وقت یک بار خودم به طور مستقیم برای هواداران عکس می‌گذارم، اما باید بگویم انتقاد همیشه هست و نمی‌شود جلوی آن را گرفت. جدا از بحث نتایج تیم انتقاد همیشه خوب و بد و چه با نیت خوب و یا بد وجود دارد و ما با این‌طور مسائل زندگی می‌کنیم.  فوتبال صعود و سراشیبی زیادی دارد و نمی‌شود همیشه فقط برد و خوشحالی کرد. قرار نیست همیشه از ما تعریف و تمجید شود. من راجع به این مسئله مرتب با بازیکنان صحبت می‌کنم، اما برخی‌ها می‌پذیرند و برخی دیگر شاید برداشت دیگری دارند. من یک خارجی هستم و نمی‌توانم صفحه اینستاگرام بازیکنانم را بخوانم.»

وی در واکنش به صحبت خبرنگار دیگری راجع به اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس با خبرنگاران برخورد فیزیکی داشتند و حتی برخی به خودشان اجازه می‌دهند با خبرنگار تماس گرفته و او را تهدید کنند، گفت:« همه ما با هم همکار هستیم و مسلماً این درک باید دوطرفه باشد. اینکه حالا چه رفتارهایی از چه فردی سر می‌زند، بستگی به آموزشی دارد که او در دوران فوتبالش آنها را طی کرده است. طبیعی است که همه ما دوست داریم رفتارهای درستی را از یکدیگر ببینیم. تأکید می‌کنم که برد و باخت در فوتبال وجود دارد و باید آمادگی هرگونه نتیجه را داشته باشیم. شما دیدید که دیروز چلسی نتوانست حریف خود را شکست دهد و متوقف شد. این نتایج در فوتبال عادی است و من فقط در مورد رفتار خودم صحبت می‌کنم؛ امروز می‌توانستم تمرین را پشت درهای بسته ببرم و جواب هیچ خبرنگاری را ندهم اما اینجا هستم تا صحبت‌های شما را بشنوم و آمادگی پاسخ به هر سؤال را دارم.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که پرسپولیس چه زمانی قصد دارد از بازیکنان اوکراینی خود استفاده کند و واقعاً این بازیکنان کارایی برای این تیم داشته‌اند یا نه، گفت:« می‌خواهم به شما خبری بدهم تا خوشحال شوید، دو بازیکن اوکراینی دیروز با باشگاه توافق کردند و از تیم جدا شدند!»

وقتی یکی از خبرنگاران درباره این پرسید که چرا پرسپولیس مثل استقلال بازیکنان جوان خوبی ندارد که از آنها استفاده کند و فقط به ستاره‌هایش وابسته است،برانکو گفت:«به هر حال باید شرایط را دید و بعد قضاوت کرد. ما در ابتدای فصل یکسری بازیکن جوان را در تمرینات تست می‌کنیم و پس از چند روز تمرین در مورد آنها تصمیم می‌گیریم. یکسری از آنها به تیم ما اضافه می‌شوند و با ما تمرین می‌کنند. اگر خوب باشند بازی می‌کنند اگر هم فرصت بازی به آنها نرسد مثل شهاب زاهدی یا محمد رحمتی قرضی به تیم دیگری می‌روند. به هر حال این روند در تیم ما ادامه دارد و اگر بازیکنی بتواند کیفیت بالای خودش را به ما نشان دهد بازی خواهد کرد.»

نظرات بینندگان