arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

معظمی:نتوانستیم رضایت خریداران خودرو را جلب کنیم

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:به مردم و مصرف‌کنندگان حق بدهید که از من و شما سوال کنند و نسبت به تولید خودرو زبان به شکوه بگشایند، آنها انتظار بیشتری دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:به مردم و مصرف‌کنندگان حق بدهید که از من و شما سوال کنند و نسبت به تولید خودرو زبان به شکوه بگشایند، آنها انتظار بیشتری دارند.
 
به گزارش انتخاب، منصور معظمي در چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو ايران با اشاره به اينكه صنعت خودرو كشور، امروز در زندگي تك تك ما نقشي جدا نشدني دارد، گفت: بر اساس گزارش بانك مركزي در شش ماهه اول امسال رشد اقتصادي ٧ درصد اعلام شده كه دو بخش نفت و گاز و صنعت پيشران  این رشد بودند.
 
وي ادامه داد:در بررسي رشد بخش صنعت نقش بالاي صنعت خودرو در این میزان رشد مشخص است و اين نشان مي دهد كه دولت اهتمام خاصي براي توسعه صنعت خودرو كشور دارد.
 
معاون وزير صنعت با اشاره به اينكه امروز خودرو ديگر يك وسيله لوكس به حساب نمي آيد، افزود: با اين شرايط به دولت، وزارت صنعت و از همه بالاتر به مردم و مصرف‌كنندگان حق بدهيد كه از من و شما سوال كنند و نسبت به توليد اين بخش زبان به شكوه بگشايند، آنها انتظار بيشتري دارند.
 
معظمي با اشاره به اينكه بايد ببينيم چگونه مي توانيم با مشاركت بيشتر صنعت خودرو را اعتلا بخشيم، خاطرنشان كرد:به عنوان كسي كه از نزديك در جريان كارهاي وزير صنعت هستم گواهي مي دهم كه ايشان دغدغه جدي نسبت به اعتلاي صنعت خودرو كشور دارند.
 
سال خوبی پشت سرگذاشتیم
 
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تاكيد كرد:با سرافرازي اعلام مي كنم كه در سال ٩٥ با وجود همه تنگناها و مشكلات، صنعت خودرو كشور سال خوبي را پشت سر گذاشته و توفيقات خوبي داشته است.
 
رييس سازمان گسترش و نوسازي با بيان اينكه مردم در آينده  از تصميماتي كه امروز مديران صنعت خودرو كشور گرفتند به نيكي ياد خواهند كرد، ادامه داد:هدف ما در صنعت خودرو رضايتمندي مردم است.
 
معظمي تصريح كرد:در سال ٢٠١٦ در دنيا ٩٣ ميليون خودرو توليد شد كه گردش مالي معادل دو هزار ميليارد دلار داشته است که سهم دولت ها از اين بخش٥٠٠ ميليارد دلار بوده که در قالب  ماليات پرداخت شده است؛این موضوع نشان دهنده جايگاه صنعت خودرو در جهان است.
 
وي با اشاره به اينكه در جهان به ازاي هر ١٢١ نفر يك خودرو وجود دارد، گفت: درايران به ازاي هر ٢١٠ نفر يك خودرو وجود دارد،بنابراين ظرفيت قابل توجهي در بازار ايران وجود دارد.
 
معاون وزير صنعت گفت: اين ارمغان را به شركت هاي بزرگ مي دهم كه سياست دولت در بخش خودرو توسعه بخش خصوصي است.
 
وي به رشد ٤٠ درصدي توليد خودرو در سال جاري اشاره و تاكيد كرد:تا پايان سال جاري ميزان توليد خودرو به يك ميليون و ٣٠٠ هزار دستگاه مي رسد و طرفيت هاي بيشتري نيز وجود دارد.
 
معظمي با اشاره به اينكه بر اساس سياست هاي ابلاغي در صنعت خودرو بايد بتوانيم تسهيلات بيشتر ارايه و خودرويي را كه مورد علاقه مصرف كنندگان است توليد كنيم، اظهار كرد:برجام را يك فرصت طلايي مي دانم كه فضاي مناسبي را براي تعامل بين شركت هاي ايراني و شركاي آنها ايجاد كرده است وبايد توجه كرد كه پس از برجام صنعت خودرو توانست توفيقات خوبي را كسب كند.
 
دربازار ایران به روی همه کشورها باز است
 
معاون وزير صنعت در پاسخ به برخي سوالها مبني بر اينكه چرا فقط با بعضي از كشورها منعقد شده است، خاطرنشان كرد:پاسخ من اين است كه بازار ايران به روي همه كشورها باز است و ما هيچ محدوديتي براي توليدكنندگان و شركت هاي خارجي نداريم، اما اجازه نمي دهيم كه شركت هاي خودرويي به واردات خودرو به ايران بسنده كنند، بلكه معتقديم بايد مشاركت داشته باشند.
 
وي در ادامه با اشاره به اينكه يكي از ملزومات مشاركت شركت هاي ايراني با خارجي ها صادرات است، و بايد توليد با هدف صادرات صورت بگيرد، تاكيد كرد:شرط ديگر استفاده حداكثري از توان داخلي يعني افزايش سهم ساخت داخل است.
 
معظمي شرط ديگر را تحقيق و توسعه عنوان و تاكيد كرد: ما بنا نداريم توليد كننده باشيم ما بايد خودروساز باشيم و در اين راستا در تمام قراردادهايي كه تا به امروز منعقد شده بر تحقيق و توسعه تاكيد شده است.
 
معاون وزير صنعت خدمات پس از فروش را شرط ديگر براي همكاري شركت هاي داخلي و خارجي عنوان و اظهار كرد:چه خوشمان بيايد و چه نيايد، بايد بگويم كه هنوز نتوانستيم رضايت مشتري را جلب كنيم.
 
وي به قراردادهاي خودرويي در پسابرجام اشاره و اضافه كرد:ايران خودرو با پژو قرارداد بست و اولين محصول اسفندماه به بازار مي آيد،سايپا با سيتروئن قرارداد بست كه محصول آن نيمه اول سال آينده وارد بازار مي شود.
 
وي به قرارداد ايدرو و رنو اشاره و تاكيد كرد: محصول مشترك تا پايان سال ٢٠١٧ و يا سه ماهه اول ٢٠١٨ وارد بازار مي شود.
 
معظمي به پروژه گيربكس اتوماتيك كه قرارداد آن بسته شده اشاره و اضافه كرد:تفاهم نامه با فولكس واگن نهايي شده و در آستانه انعقاد قرارداد قرار دارد.
 
وي همچنين به قرارداد هيوندای با يكي از خودروسازان داخلي اشاره و تصريح كرد:بنز با يكي از خودروسازان به تفاهم نهايي رسيده و قرارداد آن تا پايان سال جاري نهايي مي شود.
 
معاون وزير صنعت با اشاره به اينكه قراردادهاي خوبي در صنعت قطعه سازي بسته شده است، اظهار كرد:خودروهاي برقي نيز از دستورات جدي وزارتخانه است و اميدواريم كه در آينده نزديك خبرهاي خوبي در اين زمينه داشته باشيم.
 
به گفته معظمي صنعت خودرو از فرصت هاي برجام به خوبي استفاده كرد.
 
وي تاكيد كرد:ما مي توانيم رضايت مردم و مشتريان را را فراهم كنيم و در سال آينده سياست ما رضايت مشتريان خواهد بود.
نظرات بینندگان