arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

برانکو: مقابل تراکتورسازی محافظه‌کار و حساب‌گر نخواهیم بود/ دربی واقعی همین بازی است

سرمربی پرسپولیس تأکید کرد، دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی یک دربی واقعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی پرسپولیس تأکید کرد، دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی یک دربی واقعی است.
 
به گزارش انتخاب؛ برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش با تراکتورسازی در جمع خبرنگاران گفت: اولین دربی بزرگ را پیش‌رو داریم و در حال حاضر این بازی یک دربی واقعی است. دو تا از بهترین‌ تیم‌های لیگ با هم روبه‌رو می‌شوند.
 
برانکو با اشاره به محروم شدن تعدادی از بازیکنان تراکتورسازی گفت: به هر حال ما می‌دانیم که آنها چند بازیکن خود را به دلیل محرومیت ندارند و چند بازیکن هم دیگر نمی‌توانند تا پایان فصل آنها را همراهی کنند اما به این معنی نیست که ما فکر کنیم که ادینیو، نوری و... بازیکنان خطرناکی نیستند. اگر این طور فکر کنیم خودمان را گول زده‌ایم. مسلما بازی سختی در انتظار ما است و طبیعی است در کنار این انتظار بالا از تیم ما باید به فکر 3 امتیاز باشیم. خیلی خوشحال خواهیم شد که از این بازی نهایت امتیاز را کسب کنیم.
 
در کنار اینکه حریف چند بازیکن اصلی خود را ندارد ما هم تقریبا چنین حالتی ندارد، محسن ربیع‌خواه و 2 بازیکن اوکراینی‌مان در این بازی غایب هستند. ربیع‌خواه همچنان مصدوم است و پلی‌یانسکی نیز از ناحیه عضله ران دچار کشیدگی شده است، پریمیوف هم در تمرین دیروز مصدوم شد. مشکلات ریز دیگری هم داریم که به آن اشاره نمی‌کنم.
 
او در واکنش به این سوال که شرایط پیش آمده برای تراکتورسازی باعث خوشحالی شما است و این مسئله انگیزه‌تان را برای قهرمانی بیشتر می‌کند یا نه، گفت: قبل از هر چیز لازم می‌دانم با همکار خوبم قلعه‌نویی همدردی کنم، من مشکل پیش آمده برای تیم او را درک می‌کنم، واقعا اتفاق دردناکی است چرا که آنها انگیزه و انرژی زیادی گذاشتند تا به این مرحله برسند. متاسف هستم برای بازیکنانی که از ادامه همراهی با تراکتورسازی محروم هستند. آنها در فوتبال هر آنچه به دست آورده‌اند به یک باره و به خاطر اشتباه برخی از دست دادند و تا آخر فصل نمی‌توانند تیم شان را همراهی کنند در حالی که به هیچ وجه مقصر این اتفاق نیستند اما باید بگویم ما 6 امتیاز از حریف‌مان جلو هستیم و فقط و فقط هدفمان برد است.
 
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ما برای حریفان خود احترام زیادی قائل هستیم و فرقی نمی‌کند که ماشین‌سازی باشد و یا صبای قم که دیروز ذوب‌آهن را در اصفهان شکست داد و همچنین تراکتورسازی که در رده دوم جدول قرار دارد. هدف ما این است که هر روز بهتر شویم و روندی را که در پیش گرفته‌ایم ادامه دهیم. برای هر بازی جهت کسب حداکثر امتیاز راهی میدان خواهیم شد و فکر می‌کنم 3 امتیاز این بازی برای ما از لحاظ ایمنی خیلی خوب خواهد بود. به هر حال اشتباهاتی در تیم رقیب رخ داده و این مشکلات را به وجود آورده است اما آنها همچنان تیم قدرتمندی هستند. یک ضرب‌المثل می‌گوید شیر زخمی خطرناک‌تر است. باور کنید من به اندازه کافی تجربه دارم و می‌دانم این بازی چقدر سخت است.
 
او در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی که می‌خواستید را جذب کردید یا نه، گفت: در فصل نقل و انتقالات سروش رفیعی و سامان نریمان جهان را به خدمت گرفتیم و دیگر بازیکنی جذب نخواهیم کرد. البته طبیعی است که ما دنبال بازیکن دیگری هم بودیم اما نتوانستیم او را به خدمت بگیریم.
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه تیمش بازی رفت را مقابل تراکتورسازی مساوی کرده و هواداران انتظار دارند این بازی را حتما با پیروزی پشت سر بگذارند، گفت: واضح است که هواداران از ما انتظار زیادی دارند و ما هم می‌خواهیم همه انتظارات آنها را برآورده کنیم، مسلما برد دربازی فردا برای ما ارزش زیادی خواهد داشت از این جهت که 4 امتیاز می‌گیریم. در بازی روبه‌رو مقابل تراکتورسازی بازی رفت را مساوی کردیم و اگر فردا ببریم یعنی اینکه 4 امتیاز از رقیب خود گرفته‌ایم. ما به خاطر هواداران‌مان، خودمان و باشگاه‌همان فردا برای برد راهی میدان خواهیم شد و مسلما کار بسیار سختی پیش‌رو داریم.
 
برانکو درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار فردا و اینکه این داور کارت زرد زیادی می‌دهد و پرسپولیس هم در آستانه دربی بازیکنان دو اخطاره زیادی دارد، گفت: اصلا به این قضیه فکر نمی‌کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. داور همان چیزی را که دیده، سوت می‌زند. در کارمان محافظه‌کاری و حسابگری نداریم و صرفه‌جویی هم نخواهیم کرد.
 
سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سؤال که می‌پذیرد در صورت برتری تیمش مقابل تراکتورسازی راه قهرمانی این تیم با توجه به فاصله 9 امتیازی مسجل خواهد بود، گفت: این موضوع امتیاز بزرگی برای ما به نظر می‌رسد، اما نمی‌خواهیم شُل ادامه بدهیم، مگر اینکه از لحاظ تئوریک قهرمانی ما مسجل شده باشد. پیش از این گفته بودم هدف ما برد است و هر بازی به دنبال نتیجه خواهیم بود. در این صورت است که می‌توانیم فرم و انگیزه‌های خودمان را حفظ کنیم.
 
برانکو در خصوص اینکه بازیکنان تیمش در دیدارهای گذشته نمایش خوبی داشتند و اکنون برای بازی فردا مقابل تراکتورسازی از میان فرشاد احمدزاده، صادق محرمی، رامین رضاییان و محسن مسلمان چه کسی بیرون می‌نشیند، گفت: بله، یک نفر باید بیرون بنشیند. خوشحالم تشخیص داده‌اید که بازیکنان پرسپولیس در حال پیشرفت هستند. صادق محرمی خیلی خوب پیشرفت کرده و این اتفاق برد بزرگی برای ما خواهد بود. اکنون وارد شرایطی شده‌ایم که نمی‌دانیم بازی با تراکتورسازی سخت است یا استقلال و سپاهان. پنج روز بعد هم پس از این سه بازی باید به مصاف الهلال عربستان برویم. هر چند این مسئله هم باعث شادی است.
او در پاسخ به این سؤال که آیا رامین رضاییان فردا بازی خواهد کرد، گفت: اگر شما جای من باشید، چه کسی را بیرون می‌گذارید؟
 
سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه در گفت‌وگو با یک سایت کرواسی عنوان کرده تمایلی برای جذب آدبایور و محمد سیسکو نداشته است، گفت: اینها بازیکنان عالی هستند، اما در اواخر عمر ورزشی خود به سر می‌برند. نمی‌خواهم بگویم فوتبال‌شان تمام شده است، اما معمولا به کشورهایی چون امارات، عربستان، چین و ... می‌روند و فکر می‌کنند این کشورها فوتبال‌شان خوب نیست و ضعیف بوده است. من بازیکنی می خواهم که انگیزه داشته و دوست داشته باشد که عمر ورزشی‌اش ادامه پیدا کند. بنابراین این نوع پیشنهادات را رد می‌کنم، چون بازیکنان سابق خوب نمی‌توانند کمک کنند. اگر بخواهیم به نتیجه برسیم، از بازیکنانی که پر از انرژی و شوق هستند، استفاده خواهیم کرد.
 
برانکو در خصوص اینکه دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی به نوعی ال‌کلاسیکوی ایران خواهد بود، گفت: برای هواداران تراکتورسازی در کنار هواداران پرسپولیس، استقلال و سپاهان احترام قائلم. آنها هواداران پرشوری دارند و می‌دانم برای حمایت از تراکتورسازی هواداران‌شان خواهند امد، اما ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران بازی استقلال و پرسپولیس است. وظیفه ما این است که میزبان خوبی برای تراکتورسازی بوده و در زمین نشان دهیم چه کسی بهتر است. در مورد هواداران خودمان هم باید بگویم که در این دو سالی که حضور دارم، مورد خاصی از آنها ندیده‌ام.
 
او در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل عدم موفقیت بازیکنان خارجی در فوتبال ایران عنوان کرد: آسان نیست هر آنچه از بازیکن می‌خواهید را پیدا کنید. این مسئله تنها مشکل برای فوتبال ایران نیست و همه جا دیده می‌شود. بایرن مونیخ گوتسه را با 38 میلیون دلار خرید، بازیکنی که در فینال جام جهانی گل زد، اما نتوانست خودش را پیدا کند و دوباره او را به دورتموند بازگرداندند. زمانی که منشا به پیکان آمد، کسی او را نمی‌شناخت، اما در این تیم عالی بازی کرد. اشنایدر کاپیتان تیم ملی آلمان بود، اما در تیم دوم بایرن مونیخ حضور دارد یا گواردیولا ملی‌پوش انگلیسی تیمش را کنار گذاشت.
نظرات بینندگان