arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

آغاز فروش بلیت قطار، ویژه نوروز از ۴ روز دیگر/ قیمت بلیت افزایش نمی‌یابد

معاون مسافری راه آهن از آغاز فروش بلیت های نوروزی از هفدهم بهمن ماه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مسافری راه آهن از آغاز فروش بلیت های نوروزی از هفدهم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش انتخاب، میرحسن موسوی، در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه فروش نوروزی بلیت قطار برای حدفاصل  25 اسفند تا 15 فروردین از چهار روز دیگر شروع می‌شود ، گفت: تردد روزانه 204 رام قطار در مسیرهای کل کشور است که تعداد 4 هزار و 300 قطار برای کل ایام در روزهای پیک پیش بینی شده است.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: یک میلیون و 615 هزار نفر صندلی برای ایام نوروز ایجاد شده است

موسوی با بیان این که از این ظرفیت ایجاد شده 730 هزار نفر صندلی برای مسیر مشهد است، گفت: همه متقاضیان می‌توانند از 4 روز دیگر برای خرید اینترنتی و حضوری در آژانس‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیش فروش قطارهای نوروزی از 17 بهمن‌ماه شروع می‌شود ، گفت: 17 بهمن ساعت 17 عصر پیش فروش اینترنتی در همه مسیرها به جز مسیر تهران – مشهد انجام می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: 18 بهمن ماه از ساعت 7.5 صبح فروش بلیت قطار از طریق آژانس‌ها برای تمام مسیرها به غیر از مسیر تهران – مشهد انجام می‌شود.

وی افزود: 18 بهمن ماه فروش بلیت های تهران – مشهد و بالعکس برای ایام نوروز از ساعت 17 به صورت اینترنتی انجام می‌شود. همچنین 19 بهمن ماه فروش بلیت قطار برای مسیر تهران – مشهد و بالعکس در تمام مراکز و آژانس‌های فروش بلیت قطار شروع می‌شود.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا قیمت‌بلیت‌های قطار ویژه نوروز 96 افزایش می‌یابد، گفت: هیچ تقاضایی از سوی شرکت‌های مسافری قطار برای افزایش قیمت بلیت قطار در ایام نوروز نداشته‌ایم و قیمت‌های بلیت قطار ویژه نوروز 96 نسبت به به نوروز 95 افزایش نمی‌یابد.

معاون مسافری راه آهن همچنین ا دامه داد: در حال حاضر 2 هزار مرکز فروش بلیت قطار در کشور فعال هستند که متقاضیان می‌توانند به این 2 هزار مرکز برای خرید بلیت نوروزی خود مراجعه کنند.

وی گفت: همچنین شماره تماس 0215149 پاسخگوی متقاضیان و مردم برای اطلاع رسانی درباره فروش بلیت‌ قطارها و ساعت رفت و سایر اطلاعات است.

معاون مسافری راه آهن گفت: همچنین مردم و متقاضیان می‌توانند از 20 بهمن‌ماه برای خرید بلیت قطار ظرفیت باقی مانده در کلیه مسیرها اقدام کنند.

موسوی با اشاره به اینکه امسال یک افزایش ظرفیت جزئی در تعداد صندلی‌های قطار برای متقاضیان به وجود می‌آید، گفت: همانطور که می‌دایند از سال 94 به دستور وزیر راه و شهرسازی برای از رده خارج کردن قطارهای با سن بالا اقدام کرده‌ایم بنابراین یک کاهش ظرفیتی ایجاد شد اما تا یک هفته آینده چند رام قطار جدید وارد ناوگان می‌شود و از این طریق یک افزایش ظرفیت جزئی در ناوگان ریلی ویژه ایام نوروز به وجود می‌آوریم.

وی همچنین درباره فروش بلیت قطار برای مسیرهای بین المللی گفت: هر هفته دو بار قطار نخجوان به مشهد و بالعکس روزهای یکشنبه و پنج شنبه فعال است که متقاضیان می‌تانند بلیت این مسیر برای ایام نوروز را تهیه کنند.

وی همچنین درباره فروش بلیت قطار مسیر تهران – کربلا گفت:‌همانطور که پیش از این گفته‌ایم از این مسیر در شرایطی استقبال می‌شود که سفر به صورت کاروانی باشد و به صورت انفرادی برای این ایام معمولا خرید بلیت تهران – کربلا استقبال زیادی می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان