arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

تفکیک قیمت ترافیک داخلی از اینترنت از اواسط ماه جاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات با اشاره به الزام اپراتورها برای تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین‌الملل تا پایان دی ماه گفت: با فراهم شدن این امکان از اواسط ماه جاری اپراتورها موظفند تعرفه ترافیک داخلی و خارجی را به صورت تفکیک شده به کاربر ارائه کنند.

به گزارش انتخاب، محمود واعظی در حاشیه رونمایی از پروژه‌های پستی در آستانه دهه فجر  از تعیین نرخ خدمات شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: بر اساس تازه‌ترین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه ترافیک داخلی نصف تعرفه ترافیک اینترنت بین‌الملل تعیین شد.

وزیر ارتباطات افزود: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در این فاز نرخ استفاده از خدمات شبکه ملی اطلاعات نصف تعرفه استفاده از تعرفه ترافیک بین‌الملل خواهد بود.

وی با اشاره به الزام اپراتورهای دسترسی برای تفکیک ترافیک داخلی از بین‌الملل تا پایان دی ماه گفت: اکنون مقدمات فنی این برنامه محقق شده و تمامی اپراتورها موظف هستند از اواسط بهمن ماه ترافیک داخلی و بین‌الملل را با قیمت تفکیک شده به مشترکان ارائه دهند.

واعظی از ابلاغ دستورالعمل منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور به وزارت ارتباطات در هفته گذشته خبر داد و گفت: این دستورالعمل را به مجموعه وزارتخانه ابلاغ کرده‌ام و لازم است کمیته‌ای برای اجرایی شدن بندهای این دستورالعمل تشکیل شود.

وی یادآور شد: یکی از محورهای مهم دستورالعمل منشور حقوق شهروندی به پُست اختصاص دارد که در این راستا لازم است آموزش‌های لازم به موزعین پستی داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به راه‌اندازی دیتاسنتر پُست در چهارراه لشکر گفت: این دیتاسنتر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران برای ساماندهی دیتاهای پست در جهت نیازهای جدید پستی و هوشمندسازی شبکه پستی راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از خریداری اسناد دو اپراتور بخش خصوصی پستی خبر داد و گفت: پس از خریداری اسناد این دو اپراتور وارد بازار خواهند شد.

واعظی با اشاره به تدابیر وزارت ارتباطات برای ایجاد هاب پستی در منطقه گفت: برای این منظور مجموعه خدماتی هوایی پیام و یک زمین 50 هکتاری در کرج در اختیار شرکت پست قرار گرفته است زیرا پس از برجام زمینه فعال کردن تجارت الکترونیک در کشور بسیار فراهم شده است.

وزیر ارتباطات بر فعالیت پست در حوزه تبلیغات تأکید کرد و گفت: شرکت پست باید خدمات جدیدی از جمله تبلیغات را به دست مردم برساند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان